Van de voorzitter - 50 jaar dames voetbal!

Vrijwilligersavond

In Haarlem hangen op dit moment in de abri’s posters van verschillende vrijwilligers van de lokale voetbalvereniging met de titel “Superhelden”. Met elkaar zorgen deze superheldenervoor dat er dagelijks gesport kan worden, kinderen plezier hebben en er vriendschappen voor het leven ontstaan. Dit is alleen maar mogelijk door de inzet van vrijwilligers. Ook wij kunnen gelukkig rekenen op steun van onze eigen superhelden, maar het is belangrijk om deze te blijven binden, te interesseren en te waarderen. Daarom zijn wij binnen KMD bezig met hetopzetten van een vrijwilligersplan. Een plan dat in concept recentelijk is gepresenteerd door Peter van der Berg aan het bestuur. De vrijwilliger is zo ongelofelijk belangrijk voor de vereniging.

Elk jaar hebben we de vrijwilligersavond. Een avond waarop de vrijwilliger centraal staat. Afgelopen vrijdag was het weer zover. Joost de Waard en Marleen van Paassen hadden een geweldige avond georganiseerd. Zij hadden een karaoke party georganiseerd waarin elke vrijwilliger, als hij/zij wilden, zich van zijn beste kant kon laten zien. En we hebben wat talenten voorbij zien komen. De dames uit VR1 en VR2 waren uiteraard ruimschoots vertegenwoordigd achter de microfoon, ons jonge talent Yannick Morssink deed een Bob Marley solo en onze eigen Elvis “Lars” deed zowaar een nummer van Robbie Williams. Een avond voor in de boeken! Zorg dat jullie er volgend jaar ook bij zijn en wordt vrijwilliger bij KMD.

De zaterdag

De zaterdag is het natuurlijk de dag waarop alles gebeurd. Bij het oplopen van het terrein zie ik Ruud Fidder al staan, altijd even een blik werpen op hoe het gaat op de velden. Ruud is de hele week bezig met het regelen van voldoende scheidsrechters voor tijdens de wedstrijden. Dat gaat vaak goed, maar Ruud kan nog wel een paar extra scheidsrechters gebruiken.

Op veld 1 speelt KMD2 een wonderschone wedstrijd tegen Maasdijk. De eindstand was 5-0 en daarmee is de nummer 1 positie weer in zicht. Na deze wedstrijd rende ik snel naar de bestuurskamer, waar we weer veel gasten hadden voor de wedstrijd KMD 1 tegen Wilhelmus 1. Erelid Ton Moret was te gast evenals de grootste politieke partij uit het Westland met een aantal raadsleden, Westland Verstandig. Altijd goed om met de politiek te delen wat er zoal in de gemeente en bij ons gebeurt en waar onze behoeften naar uitgaan.

Helaas mondde de wedstrijd van onze hoofdmacht uit in een overwinning voor Wilhelmus. We zitten momenteel in een moeilijke fase van het seizoen, maar met de kwaliteiten die we in huis hebben moeten we de volgende wedstrijden zeker positief kunnen afsluiten. Komende zaterdag staat de wedstrijd tegen Schipluiden op het programma. Laten we zaterdag ons team aanmoedigen en de drie punten mee naar huis nemen.

50 jaar dames Voetbal

In 1974 is de damestak opgericht op KMD. Inmiddels zijn we 50 jaar verder en zijn we trots op de vele meiden en damesteams die we hebben. In 1974 waren we de eerste Westlandse vereniging met een damesteam en momenteel zijn we met drie senioren damesteams zelfs de grootste in het Westland.

In de aanloop naar a.s. zaterdag hebben jullie al veel berichten in de pers en social media voorbij zien komen. Het is namelijk een zeer mooi moment en een serieuze mijlpaal. Op 24 maart hebben Dide, Bodien en Maxime bij de WOS Radio gezeten om dit allemaal toe te lichten. Hierbij de link voor degene die het gemist hebben: https://wos.nl/fragmenten/audio/2024-03-24-1600-wos-sport (https://wos.nl/fragmenten/audio/2024-03-24-1600-wos-sport)

Om 50 jaar KMD damesvoetbal te vieren hebben wij a.s. zaterdag een heel mooi programma met een wedstrijd, voetbalclinic, pubquiz en supergaaf feest. Een feest waar je bij moet zijn. Zelfs John Medley komt weer langs om het dak eraf te laten gaan.

De laatste kaarten zijn de verkoop in gegaan dus wees er snel bij.

Kaarten zijn te koop via: https://kmd.eventgoose.com (https://kmd.eventgoose.com)

Tot zaterdag!