SC Feyenoord JO8-2 – KMD J09-02, 21 februari 2024

Midden in de voorjaarsvakantie was de wedstrijd tegen de talenten van SC Feyenoord georganiseerd. We verzamelden ‘s middags in de mooie kantine op het moderne sportcomplex Varkenoord, pal naast het imposante stadion de Kuip. Het was gezellig druk in de kantine, veel familie was voor support meegekomen en ook de JO 9-1 van KMD speelde vandaag.

Helaas moest het team het stellen zonder leider Niels en de inzet van Jesse en Liam. Gelukkig waren Tygo en Dylan uit de JO9-3 bereid om als vervangers mee te doen. Samen met Fabian, Levy, Maurits, Noah, Thijn en Timo was het team compleet. Robin nam de taken van Niels over en vormde samen met leider Ahmed de begeleiding.

In de kleedkamer vertelde leider Ahmed de jongens dat ze ook vandaag moesten doen wat ze altijd doen: lekker voetballen en plezier hebben met elkaar! Na de bemoedigende woorden van Ahmed begon de gebruikelijke warming-up, waarbij de lichte regen inmiddels was overgegaan in een flinke stortbui.

KMD schoot uit de startblokken en scoorde via Dylan direct tweemaal. Dan kan Maurits natuurlijk niet achterblijven en ook hij maakte twee mooie goals. Tussendoor had ook Thijn gescoord. Feyenoord maakte nog twee doelpunten, waardoor de wedstrijd eindigde in een 5-2 overwinning voor KMD. De aanwezige supporters hadden een leuke wedstrijd gezien. Noah domineerde op het middenveld. Levi, Thijn, Timo en Tygo kunnen naast lekker voetballen ook prima keepen en Fabian was weer lekker op dreef in de verdediging.

Na het laatste fluitsignaal werd snel de warme kleedkamer opgezocht en werd nog een feestje gevierd. Iemand had zelfs Ajax-doucheschuim meegenomen….Daarna werd de dag samen met de ouders gezellig afgesloten bij de Mac Donalds.

WhatsApp Image 2024-02-23 at 14.26.28 WhatsApp Image 2024-02-23 at 14.26.28