KMD JO9-1 te gast op trainingscomplex Varkenoord (Feyenoord)

Het is woensdag 21 februari als tegen half vier in de middag Rotterdam-Zuid langzaam zwart-wit kleurt. De lucht kleurt grijs, het miezert wat en de vooruitzichten voor de rest van de middag zijn qua weer niet veelbelovend maar dat deert de kleine, dappere strijders van KMD niets. Sterker, ze lijken niet eens te merken dat het regent.

De jeugd van KMD JO9-1 (en de JO9-2 op het naastgelegen veld) is hier met een doel deze middag in de voorjaarsvakantie: laten zien uit welk hout ze gesneden zijn in een directe confrontatie tegen SC Feyenoord JO8-1. Beide teams komen uit in de hoofdklasse en zijn er – ondanks dat dit een vriendschappelijk oefenduel is – op gebrand om zich van hun beste kant te laten zien. De Kuip is op de achtergrond het decor en tevens de stille toeschouwer van dit naar verwachting boeiende duel deze middag.

Het meegereisde publiek – ouders, broers en zussen, opa’s en oma’s en verzamelde pers – dromt samen aan de lange zijde van het veld, terwijl de miezer inmiddels in een regelmatige regen is overgegaan en de wind verder lijkt aan te trekken. De pupillen hebben al tijdens de warming-up weinig droge kleding meer aan.

Om precies 1630u is de aftrap; het duel is begonnen en het is al snel een boeiende wedstrijd. Feyenoord probeert met goed positiespel KMD uit elkaar te spelen, echter onze jongens staan vandaag helemaal ‘aan’ en lopen onvermoeibaar de gaten dicht, voor elkaar door het vuur gaand met regelmatig gevaarlijke aanvallen als resultaat.

Het is dan ook al in het 1e kwart dat KMD de voorsprong pakt en een verdiende 0-1 op het scorebord zet. De ploegen geven elkaar in de twee navolgende kwarten van de wedstrijd weinig toe, en de score na driekwart wedstrijd is dan ook 2-2, waar beide ploegen mee lijken te kunnen leven. Op dat moment echter rechten de jongens van KMD nog eens de rug en loopt de score in het vierde en laatste kwart uit naar een mooie 2-5, hetgeen dan ook de eindstand is.

Het was voor de boys een prachtige ervaring om op deze locatie tegen de jeugd van Sportclub Feyenoord te mogen spelen en uiteraard is de einduitslag dan ook nog eens de kers op de taart deze middag.

Dit geeft veel vertrouwen voor een goed vervolg van de competitie, die op zaterdag 2 maart weer verder gaat met een lastige uitwedstrijd bij S.V. Den Hoorn.

Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-21 om 17.53.20_8033463b Afbeelding van WhatsApp op 2024-02-21 om 17.53.20_8033463b
Naamloos Naamloos