Wedstrijdverslag MVV '27 - KMD

Zaterdag 27 mei stond de allerlaatste wedstrijd van het seizoen voor KMD 1 op het programma tegen MVV’27 1. KMD had zich vorige week tegen Schipluiden veilig gespeeld en ook MVV’27 was al gehandhaafd en speelde niet voor nacompetitie. Beide ploegen konden vrijuit spelen. Het was schitterend weer en er waren veel mensen komen kijken. Bovendien was dit de laatste wedstrijd in de hoofdmacht voor KMD 1 legende Vinnie Vrolijk en (voorlopig) de laatste wedstrijd in een KMD-tenue en op de Nederlandse velden voor Cyrus Haghighat en Sam Haghighat. Ondanks dat er eigenlijk niets meer op het spel stond, was KMD alsnog gebrand te winnen, om nog een laatste keer te bewijzen dat het team eigenlijk op een veel hogere plek in de ranglijst thuishoort dan waar het nu staat. Zo kon het een ideale wedstrijd worden om het seizoen mee af te sluiten.

KMD begon met een ‘nieuwe’ keeper in de basis. Mitchell Noorlander verving Justin Vellekoop, die op een welverdiende vakantie in Duitsland was. KMD begon sterk aan de wedstrijd en kwam na ongeveer 15 minuten spelen op een verdiende 0-1 voorsprong via een schitterende goal van aanvoerder Jesse de Waard. Hij zag de keeper van MVV’27 ver uit zijn goal staan en schoot vanaf de middenlijn de bal over de doelman heen en in de kruising. Nog geen 2 minuten later was het alweer 0-2. Daan van Zuilen stoomde op aan de rechterkant en raakte met zijn schot de paal. In de rebound lette Jules Maring goed op en hij ramde de bal ‘des Jules’ het doel in. Gezien de bal via de paal ging telt deze goal als assist voor Daan! MVV’27 kon geen grip krijgen op KMD en KMD bleef gevaarlijk, met name in de omschakeling. Zo kreeg Sam Haghighat een aantal opgelegde kansen, maar hij kon deze niet verzilveren. Er werd bij vlagen schitterend gevoetbald door KMD en MVV’27 had in de eerste helft simpelweg niet de creativiteit die KMD wel heeft om tot goede kansen te komen. Zo was de ruststand een welverdiende 0-2 en zou het niet gek zijn geweest als KMD voor rust verder zou zijn uitgelopen.

In de rust werd aangever van de 0-2 Daan, die wat last had, vervangen door Twan Maartense. Twan ging op linksbuiten spelen en Bradley Meijer verplaatste naar de rechtsback positie, wat hij de afgelopen weken vaker uitstekend heeft ingevuld. In de 47e minuut kwam MVV’27 op 1-2. Een voorzet vanaf de linkerkant werd bij de tweede paal binnengelopen. Direct uit de aftrap probeerde KMD te reageren. Jesse speelde Sam in, die een een-tweetje deed met zijn broer Cyrus Haghighat en al direct 1-op-1 met de keeper stond. Sam probeerde de bal over de keeper heen te liften en dat lukte, maar de bal ging helaas ook net over het doel. Enkele minuten later was het dan alsnog 1-3 via Twan. Jules kwam door aan de rechterkant en gaf de bal laag voor. Twan dook bij de tweede paal op en wist de bal vanaf een aardig moeilijke hoek nog goed in het doel te werken. Vervolgens waren er nog een aantal kansen over en weer. Zo werd het hek voor Twan opengegooid en haalde hij de achterlijn. Hij gaf de bal perfect voor op Sam z’n hoofd, maar de keeper wist redding te brengen. In de 82e minuut werden Cyrus en Sam voor de laatste keer gewisseld en kregen ze een mooi applaus en beide een mooi stel bloemen overhandigd. Owen Verbeek en Vinnie Vrolijk, die dus begon aan zijn laatste minuten voor KMD 1, kwamen voor hen in de plaats. Enkele minuten later kreeg ook Vinnie een publiekswissel, een erehaag, en een mooi stel bloemen voor zijn afscheid van KMD 1. Jens Canten kwam voor hem in de plaats, al waren er nog maar enkele seconden te spelen. Niet veel later floot de scheidsrechter dus af en was de eindstand 1-3.

De mannen hadden voorafgaand aan de wedstrijd afgesproken met vlagger Hendrik-Jan van de Wetering dat bij winst zijn hoofd kaalgeschoren werd. HJ bleek een man van zijn woord en ging zelfs op het veld zitten waar iedereen het kon zien om kaalgeschoren te worden. Het was heerlijk weer, er waren veel KMD’ers, de wedstrijd was gewonnen, meerdere gasten werden ter plaatse geknipt, en er was op mooie wijze afscheid genomen van Vinnie Vrolijk, Cyrus Haghighat, en Sam Haghighat. Zo bleef het nog lang gezellig in het Maasland en sloot KMD op goede en gezellige wijze de competitie af.