Wedstrijdverslag Duindorp - KMD

Zaterdag 13 mei stond de wedstrijd in en tegen Duindorp op het programma. KMD heeft nog maar 3 wedstrijden te gaan en heeft de punten hard nodig om nacompetitie te ontlopen. Sinds KMD thuis 2-0 van Duindorp won, heeft Duindorp geen wedstrijd meer verloren. KMD wist dus dat het een lastige middag te wachten stond.

KMD begon de wedstrijd, zoals het de laatste twee wedstrijden ook begon, met een bijzonder aanvallende formatie. Op papier is het weliswaar 4-3-3, maar in realiteit heeft KMD veel aanvallende en creatieve spelers in het veld staan, wat zal moeten leiden tot veel kansen en (hopelijk) veel goals. De eerste 20 minuten was KMD duidelijk de betere ploeg en stichtte het team regelmatig gevaar voor het doel van Duindorp. KMD kwam verdiend op 0-1 door een goed uitgespeelde aanval. Jesse de Waard speelde de bal op Jules Maring die de bal goed voorgaf. Cyrus Haghighat kwam zo aan de bal en legde deze goed op Sam Haghighat. Hij wist zich goed vrij te draaien en plaatste de bal in de hoek. Wat leek op een 100% terecht doelpunt voor KMD zonder enig luchtje van buitenspel werd door de scheidsrechter, na overleg met de grensrechter van Duindorp, die gedecideerd zijn vlag in de lucht bleef steken, afgekeurd. Zelfs de verdedigers en de keeper van Duindorp hadden geen idee waarom het doelpunt afgekeurd werd. Het lijkt haast komisch te worden hoeveel pech KMD dit seizoen heeft ondanks dat het vaak beter voetbalt dan de tegenstanders. Zo bleef de stand op onterechte wijze 0-0 en moest KMD weer opnieuw beginnen. Na de afgekeurde goal kwam KMD echter simpelweg niet meer in hun spel. Het werd nog erger, enkele minuten later kwam Duindorp via een omschakelmoment op 1-0. Dit was een mentale klap voor KMD dat het gedurende de wedstrijd niet echt meer te boven kwam.

De tweede helft speelde KMD nog altijd goed positiespel, maar het ontbrak vaak in de eindfase aan de beslissende pass. Zo creëerde KMD ondanks veel balbezit weinig echte kansen en scoorde Duindorp zelfs weer in een omschakelmoment de 2-0, wat ook de eindstand werd. Een zure middag voor KMD waar vooral de teleurstelling overheerst van de onterecht afgekeurde goal en de lege handen waarmee het team aan het einde van de middag stond. Volgende week staat echter alweer de volgende finale op het programma: de must-win (laatste) thuiswedstrijd tegen Schipluiden. De mannen kunnen dan alle steun gebruiken! Graag tot dan.