Technisch coördinator senioren selectie: Pieter Martens

Een paar weken geleden is me gevraagd om de rol “Technisch coördinator senioren” op me te nemen. Met enthousiasme heb ik besloten op dit verzoek in te gaan.

Daarom wil ik me graag voorstellen.

Lang geleden heb ik als selectiespeler van de inmiddels opgeheven voetbalvereniging “Duinoord” met regelmaat een stevige partij gespeeld tegen KMD. De wedstrijden kun je omschrijven als hard, stug en sportief. Dit was mijn eerste kennismaking met KMD. In die periode, en dit heb ik uit betrouwbare bron, was ik voor trainers en leiders een gezellig en soms ook lastig lid van de selectie. Nadere informatie hierover verstrek ik liever aan de bar.

Met het KMD-lidmaatschap van mijn dochter in het jaar 2000 kreeg ik, als trainer van de dametjes (vanaf 8 jaar), voor het eerst te maken met het KMD-verenigingsleven.

Zo heb ik gedurende 5 jaar de trainingen verzorgd op het kleine trainingsveldje aan de Noordweg. Het viel me direct op dat de betrokkenheid van de leden, ouders en de vrijwilligers vergelijkbaar was met de vereniging en familieclub waar ik 40 jaar lid van ben geweest.

Mede daarom ben ik 5 jaar geleden weer begonnen als trainer bij de dames senioren. Na een mooie periode start ik nu met het TC-schap.

Wat mij betreft komt het er in het kort op neer dat ik een bijdrage mag gaan leveren aan het plezier en de prestaties van de selectieteams, de staf en het bestuur.

Tegen zo’n functie kun je toch geen nee zeggen!

Natuurlijk moet alles nog in een vorm worden gegoten die logisch in elkaar steekt met duidelijke communicatie. Daar ga ik snel mee aan de slag.

Ongetwijfeld komen we elkaar spoedig tegen op het veld of in de kantine.

Groet van Pieter Martens, TC senioren

Afbeelding1 Afbeelding1