Wedstrijdverslag Houtwijk-KMD

Zaterdag 1 april stond de superbelangrijke wedstrijd in en tegen Houtwijk op het programma. Houtwijk en KMD zijn directe concurrenten als het gaat om de huidige ranglijst. Beide proberen koste wat kost nacompetitie te voorkomen. Dit betekent dat er op het scherpst van de snede gespeeld zal worden. Het was ideaal voetbalweer en beide teams waren dus tot het uiterste gemotiveerd. Als dit geen spannende en interessante wedstrijd zou worden…

KMD had Houtwijk van tevoren goed geanalyseerd met videobeelden en had zich zo dus zo goed mogelijk voorbereid. Dit betaalde zich eigenlijk al vanaf de start van de wedstrijd uit. Houtwijk had moeite in hun spel te komen en KMD had de overhand in de openingsfase. Dit hebben we eerder gezien bij KMD, maar dan blijft toch vaak het doelpunt op de een of andere manier uit. Gelukkig was dat deze wedstrijd niet het geval. De eerste kans van KMD was meteen raak. Jesse de Waard stak Sam Haghighat met een uitstekende dieptepass weg nadat een verdediger van Houtwijk te laat de buitenspelval inzette. Sam kon zo op de keeper afgaan en maakte de bal goed in de korte hoek af: 0-1. De grensrechter van Houtwijk stond weliswaar met zijn vlag in de lucht, maar iedereen zag al snel dat dit geen buitenspel was. De scheidsrechter zag dit gelukkig ook en besloot in dit geval, terecht, de grensrechter te negeren. Na de openingstreffer bleef KMD de overhand houden en creëerde zo meer mogelijkheden. Houtwijk kwam niet in hun spel en wist zo ook voor weinig gevaar te zorgen. Na een goede vrije trap van Jesse, die de keeper van Houtwijk overigens goed pakte, kreeg KMD een corner. Deze werd op slag van rust door Vinnie Vrolijk op bijzondere wijze in het doel gewerkt. Hij leek de bal met zijn nek of schouder te raken. Toch belandde de bal zo wel mooi in de hoek en kreeg de keeper het nakijken: 0-2. KMD bracht zichzelf zo in een comfortabele positie in deze belangrijke wedstrijd en kon bij rust tevreden terugkijken op een prima eerste helft.

De tweede helft werd, zoals je zou kunnen verwachten, iets rommeliger en Houtwijk ging natuurlijk agressiever en aanvallender spelen. Toch bleef de aansluitingstreffer uit, mede dankzij een (wederom) uitstekend keepende Justin Vellekoop en solide verdedigend optreden van o.a. Daan van Zuilen, Rob Vrijmoed, Vinnie Vrolijk en Twan Maartense. Ook het middenveld bestaande uit Boy Verwoerd, Jordy Navarro en Jesse droeg zijn steentje bij. Ondertussen vielen er steeds meer ruimtes achter de verdediging van Houtwijk en konden aanvallers Bradley Meijer, Cyrus en Sam Haghighat proberen Houtwijk pijn te doen. Er werd in de omschakeling zo wel regelmatig gevaar gecreëerd, maar de 0-3 bleef nog uit. Door het uitblijven van de aansluitingstreffer begon de frustratie bij Houtwijk steeds meer op te lopen en dit leidde tot veel overtredingen. In de 88e minuut werd het dan toch 0-3. Nadat een opstomende Twan aan de linkerkant de bal mee kreeg van Cyrus, kon hij met zijn snelheid zo richting goal lopen en de kans afmaken. Zo was de wedstrijd beslist en sloeg de vlam daarna nog even in de pan, wat leidde tot een opstootje en wat gele kaarten. Hierna vond de scheidsrechter het mooi geweest en floot hij af: eindstand 0-3.

Zo won KMD ook haar tweede wedstrijd tegen Houtwijk dit seizoen met 3 doelpunten en een ‘clean sheet’ en kan het zeer tevreden zijn met het behaalde resultaat en de welverdiende 3 punten. We zagen een goed georganiseerd en geconcentreerd KMD wat zich niet van de wijs liet brengen door een getergd Houtwijk. Volgende week heeft KMD lekker een zaterdag vrij van de competitie. De week daarop staat echter weer een belangrijke (en leuke!) Westlandse Derby tegen Verburch op het programma. KMD speelt dan thuis en hoopt weer op veel aanhang om de mannen te steunen. Graag tot dan!