Wedstrijdverslag KMD - Monster

Zaterdag 25 maart stond de wedstrijd tegen koploper Monster op het programma. Monster is nog ongeslagen en KMD heeft de punten hard nodig. Het was een ontzettend winderige dag, wat goed voetbal haast onmogelijk maakt. Ondanks het weer stonden er toch weer veel mensen langs de kant om de mannen aan te moedigen. De jonge supporters waren ook weer van de partij met trommels en toeters en die lieten zich goed horen! KMD begon nogal gehavend aan de wedstrijd met aardig wat geblesseerden, zieken en een geschorste speler.

Toch staan er altijd goede spelers klaar, dankzij de brede selectie die KMD heeft. Hierdoor deed KMD, zeker in de openingsfase, totaal niet onder voor Monster. Sterker nog, KMD begon beter en kwam al snel tot veel gevaar en grote kansen, bijvoorbeeld via Sam Haghighat die diep werd gestuurd door zijn broer Cyrus, maar Sam vond de keeper van Monster op zijn pad. KMD beloonde een sterke openingsfase met de terechte 1-0, die gemaakt werd door Daan van Zuilen nadat Boy Verwoerd een vrije trap van Jesse de Waard verlengde en Daan de bal bij de tweede paal kon binnenlopen. Hij botste echter wel hard tegen de doelpaal aan, wat ervoor zorgde dat hij een tijdje later toch geblesseerd het veld moest verlaten. Tycho Wentink ging hem vervangen. Enkele minuten na de 1-0 viel al de 1-1, nadat de linksbuiten van Monster doorkwam in de 16 meter en de bal uit een moeilijke hoek binnenschoot. KMD bleef echter strijd leveren en maakte het Monster knap lastig. Zo bleef de stand gelijk en gingen we rusten met 1-1.

De tweede helft werd gekenmerkt door veel strijd, overtredingen en vooral sterk verdedigend optreden aan de kant van KMD. Zo redde ‘superkeeper’ Justin Vellekoop nog ontzettend belangrijk een 1 op 1, waarna een geweldig ingevallen Tycho een vitale sliding maakte om de rebound te blokken. KMD kwam er zelfs nog een keer doorheen na een mooie counter. Bradley Meijer werd de diepte ingestuurd door Cyrus, waarna Bradley met een mooie hakbal de bal perfect klaarlegde voor Sam. De inzet van Sam belandde echter net naast de paal. Na nog enkele aanvallende plaagstootjes van Monster floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af: 1-1 was de eindstand.

Er was veel ontlading en tevredenheid na afloop, gezien het maar enkele ploegen dit seizoen gelukt is Monster op een gelijkspel te houden. KMD had zelfs nog mogelijkheden op meer, maar het mocht dus niet zo zijn. Al met al dus een goede wedstrijd van KMD waarop het team kan voortborduren met het oog op de belangrijke wedstrijd tegen Houtwijk volgende week. Dan zullen de 3 punten weer gehaald moeten worden! Graag tot dan.