Wedstrijdverslag KMD - Te Werve

Zaterdag 11 maart stond de wedstrijd thuis tegen Te Werve op het programma. Voor KMD een echte 6-punten wedstrijd. KMD wil en moet afstand nemen van de onderste regionen en Te Werve is een van de teams die zich in die onderste regionen bevindt. Om afstand te nemen zal er dus simpelweg gewoon gewonnen moeten worden. Het is dus afhaken of aanhaken en naar boven kijken.

Het was weer ouderwets druk en gezellig langs de kant op KMD. Er waren tal van mensen gekomen om de mannen naar de 3 punten aan te moedigen. Ook liepen de spelers samen met de jonge jeugd hand in hand het veld op. Het zonnetje scheen en het was windstil, wat zorgde voor een perfecte voetbalmiddag. Zou het dat dan ook gaan worden?

KMD begon de wedstrijd met exact dezelfde opstelling als de wedstrijd in en tegen Naaldwijk vorige week. KMD kreeg al binnen een minuut een ontzettend grote kans op die broodnodige openingstreffer. Jules Maring kreeg de bal op links, kapte naar zijn rechter en gaf vervolgens een uitstekende voorzet bij de tweede paal, waar Jesse de Waard vrij aan kwam lopen. Hij kreeg de bal op doel, maar wist de doelman niet te verschalken. Zo begon KMD direct goed aan de wedstrijd. Er volgden meer kansen voor onder andere Jules Maring, Cyrus Haghighat, Jesse de Waard, Boy Verwoerd en een grote voor Sam Haghighat, maar zij wisten het net in de eerste helft nog niet te vinden. Ook Te Werve kreeg in de eerste helft een grote kans op de 0-1, maar keeper Justin Vellekoop redde uitstekend en hield de stand op 0-0. Dankzij sterk verdedigend optreden van onder andere Daan van Zuilen, Vinnie Vrolijk, Rob Vrijmoed, Twan Maartense en Boyd Kleij lukte het Te Werve verder niet erg gevaarlijk te worden in de eerste helft. Zo gingen we dus rusten met een 0-0 tussenstand.

De tweede helft begon KMD iets beter en je merkte dat de tank bij Te Werve langzamerhand leeg begon te raken. Zo kwam KMD in de 53e minuut op die welverdiende en zeer belangrijke 1-0. Jesse stak Sam goed weg met een prachtige steekbal op gevoel, die vervolgens 1 op 1 met de keeper kwam te staan, om de doelman heenging en de bal in het net schoot. Nu moest Te Werve wel wat meer komen. Dit deden ze ook, maar ze hadden simpelweg niet de kracht meer om tot echt gevaar te komen. Het was in de omschakeling juist KMD dat steeds gevaarlijk kon worden. KMD kwam, mede dankzij goed invallen van Bradley Meijer en Thiemo Fidder, nog tot een aantal kansen. Zo kopte Cyrus een goede voorzet van Jesse op de lat. Het was echter uiteindelijk Thiemo die voor de bevrijdende 2-0 zorgde, na een succesvolle counter van KMD via Bradley, Jesse, Thiemo en Sam. Thiemo maakte deze uiteindelijk goed af via de binnenkant van de paal.

Snel na de 2-0 floot de uitstekend fluitende scheidsrechter af en zo bleven de 3 punten terecht in Wateringen. Het was geen goede wedstrijd, maar wel een ontzettend belangrijke overwinning en dus was het gezellig na afloop.

Supporters, bedankt voor het komen aanmoedigen van de mannen! We hopen jullie volgende week zaterdag weer te zien als de mannen wederom een belangrijke wedstrijd spelen. Ditmaal zullen ze het in De Lier tegen Lyra op moeten nemen. Graag tot dan!