Wedstrijdverslag Naaldwijk - KMD

Zaterdag 4 maart stond de wedstrijd in en tegen Naaldwijk op het programma. Voor KMD een ontzettend belangrijke wedstrijd omdat het gevoel heerst dat er zoveel meer punten gepakt horen te worden dan dat er tot nu toe gehaald zijn. KMD was dus uiterst gebrand om punten te pakken bij Naaldwijk, alhoewel KMD het historisch gezien altijd lastig heeft in Naaldwijk.

Naaldwijk begon de wedstrijd wat sterker dan KMD en creëerde wat kleine mogelijkheden in de openingsfase, maar tot echt gevaar kwam het niet, mede dankzij goed optreden van stand-in keeper Justin Vellekoop. KMD trok vervolgens iets meer het initiatief naar zich toe en begon ook wat kansen te creëren. De ruimtes waren aan beide kanten erg groot, waardoor er vooral veel diepte in het spel lag en beide teams elkaar pijn probeerden te doen in de omschakeling. Na een evenwichtige eerste helft waarin er veel strijd geleverd werd gingen we rusten met een 0-0 stand.

Na de rust ging de wedstrijd eigenlijk op dezelfde voet verder. De nauwkeurigheid nam steeds meer af en de wedstrijd veranderde langzaam maar zeker in een slijtageslag en een vechtwedstrijd. In de 52e minuut kwam Naaldwijk op een 1-0 voorsprong, nadat een vrije trap vanaf de zijkant goed voor werd gegeven en vrij ingekopt kon worden door een aanvaller van Naaldwijk. Ondanks de inzet en strijd die geleverd werd leek het wederom een frustrerende middag voor KMD te worden. Gelukkig liet KMD de hoofden niet hangen en bleef het actief op zoek gaan naar die ene goal. Die viel dan ook in de 70e minuut. Invaller Dylan Groen kon de bal het doel in schieten nadat rechtsback Daan van Zuilen, die overigens een ijzersterke pot speelde, de bal goed voor de goal terug kopte. Daar was dan eindelijk die verdiende 1-1. Dit gaf KMD extra motivatie en energie om er overheen te gaan. Zo trok KMD toch het spelbeeld meer naar zich toe in de slotfase en werd het dominanter, al kwam Naaldwijk in de omschakeling nog wel tot enkele grote kansen. In de slotfase kwam KMD meer voor het doel van Naaldwijk en had KMD ook nog een penalty kunnen krijgen nadat Sam Haghighat in kansrijke situatie onderuit werd geduwd, maar de scheidsrechter, die verder een prima wedstrijd floot, zag dit niet. In de laatste minuut kreeg Cyrus Haghighat nog een grote kans, nadat Jesse de Waard met een goede dribbelactie op links doorkwam en bal voortrok. Cyrus kreeg deze bal helaas niet goed op doel.

Zo eindigde de wedstrijd in 1-1, waar beide teams de wedstrijd naar zich toe hadden kunnen trekken. Al met al dus een terechte uitslag. KMD kan vooral positief terugkijken op de strijd en inzet die geleverd werd door het hele team. Als het team dit volgende week thuis tegen Te Werve ook kan opbrengen, zal dat weer een wedstrijd zijn om naar uit te kijken! Graag tot dan.