Wedstrijdverslag Laakkwartier - KMD

Zaterdag 11 februari 2023 wedstrijd Laakkwartier 1 – KMD 1

Op een bewolkte zaterdag trok KMD met aanhang naar het Laakkwartier, aan de rand van Den Haag-Rijswijk. De inzet was de 3 punten mee te nemen naar huis, maar helaas pakte dit anders uit.

KMD ging goed van start met veel balbezit, aanvallend voetbal en druk op de tegenstander. Ondanks deze feiten was het toch Laakkwartier dat na ongeveer 16 minuten spelen op voorsprong kwam.  Vanuit een corner kopte de spits knap de bal in het net, waarna het scorebord de 1-0 liet zien.

Dat was even een domper! Voor de zoveelste keer kwam KMD op achterstand, terwijl we veel in balbezit waren en voldoende kansen op goal hadden. Ze gingen er echter niet in bij ons ondanks de inspanningen van de voorhoede Jules Maring, Jesse de Waard en Dylan Groen en de aanvoer vanuit  het middenveld met Thiemo Fidder, Boy Verwoerd en Cyrus Haghighat.

We lieten ons echter niet kennen en gingen door met opbouwend voetbal, op zoek naar de welverdiende gelijkmaker. De verdediging had het bij tijd en wijle ook druk met de aanvallen van Laakkwartier. Met hun snelle spelers waren ze vooral in de counter gevaarlijk. Rob Vrijmoed, Boyd Kleij, Dennis Raatgever en Jordy Navarro hielden de boel achterin met Odens van der Zwan in het doel, goed op slot.

Vlak na de rust vond de tegenstander echter toch ineens weer het net door een snelle uitbraak van hun linksvoor die na een lange bal plotseling één op één op Odens kwam te staan en de bal knap in de linkeronderhoek wist te schieten.

Na een overtreding op Jules wees de scheidsrechter, die trouwens een prima wedstrijd floot, naar de stip. Jesse nam zijn verantwoordelijkheid en schoot de bal richting de linker onderhoek, maar de keeper zat er goed bij en wist de bal uit het net te houden. Uit de corner die hierop volgde wist KMD toch te scoren nadat de bal binnen het 5-meter gebied voor de voeten van Jules kwam. Na 56 minuten spelen stond de stand 2-1.

10 Minuten later wist Laakkwartier al weer de 3-1 binnen te schieten met een afstandsschot. Via de handen van Odens raakte de bal toch nog het net. KMD probeerde de frustratie zo goed mogelijk van zich af te spelen en ging weer in de achtervolging, op zoek naar de gelijkmaker. Cyrus wist de stand nog op 3-2 te krijgen na een goede combinatie met Twan Maartense. Ondanks een aanvallende wissel (Wouter van Spronsen voor Rob Vrijmoed) bleef de 3-2 in stand.

Nu hebben we tijd om onze wonden te likken en op 4 maart zijn we weer klaar voor de strijd om tegen Naaldwijk de winst te pakken.