bericht inzake aardbeving in Turkije en Syrië

Beste leden,

Ook 5 dagen na de aardbeving Turkije en Syrië, zijn de omvang en impact van de ramp en het menselijke leed dat daarmee is veroorzaakt, nog steeds niet te bevatten. Meer dan 22.000 doden zijn er inmiddels geteld en nog steeds zijn er mensen wanhopig aan het zoeken naar vermiste familieleden en vrienden. Het is onmogelijk om er niet bij stil te staan en hoe moeilijk is het ook te beseffen dat de rest van de wereld gewoon doordraait. Hoewel qua afstand ver weg van Nederland en het Westland komen de beelden ongenadig hard binnen bij iedereen die z’n medemens liefheeft. En hoe hartverscheurend is het ook voor de mensen met een Turkse of Syrische achtergrond of nationaliteit die in Nederland leven, zeker wanneer zij ook familie en vrienden in het getroffen gebied hebben.

Het is een periode om zij-aan-zij te staan met hen die direct of indirect slachtoffer zijn van deze ramp die je voorstellingsvermogen te boven gaat. Ook KMD heeft veel leden met een migratieachtergrond en als vereniging omarmen wij elke vorm van diversiteit. Dat maakt onze club zo aantrekkelijk, speciaal en fijn. Als bestuur willen wij ons medeleven betuigen aan alle leden van de verenging die op wat voor manier dan ook getroffen zijn door deze afschuwelijke ramp in Turkije en Syrië.

Wij willen dat de vereniging ook in deze voor veel mensen moeilijke tijd een ’veilig en warm thuis’ vormt voor de leden. Laten we goed naar elkaar omkijken en waar we kunnen elkaar de hulp bieden die nu zo hard nodig is, in welke vorm dan ook. En mocht er behoefte zijn om hierover met het bestuur het gesprek aan te gaan, al is het voor een luisterend oor of het klankborden over hoe we iets kunnen betekenen in het verlichten van het leed van de ander, laat het ons weten.

We wensen jullie, ondanks het verdriet dat we met elkaar ervaren, een sportief en vreugdevol weekend!

OIP OIP