Wedstrijdverslag KMD - MVV'27

Deze zaterdag stond de wedstrijd tegen MVV’27 op het programma. Het was de eerste competitiewedstrijd voor KMD na de winterstop. Voor de winterstop sloot KMD de eerste seizoenshelft goed af met een terechte 2-0 overwinning op Duindorp. Lukt het de mannen dit door te zetten naar het vervolg van de competitie na de winterstop?

De wedstrijd werd gespeeld op kunstgras, omdat veld 1 vanwege de vorst onbespeelbaar verklaard werd. Naast de kou was het prima weer om te voetballen: windstil en een aardig zonnetje.

In de openingsfase ging de wedstrijd gelijk op en kwamen beide teams tot enkele plaagstootjes. Rond de 10e minuut kwam Jesse de Waard in kansrijke positie, maar helaas lukte het hem niet het net te vinden. Vervolgens kwam MVV’27 aan de leiding na een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Allereerst werd er bij KMD achterin een foutieve pass gegeven wat leidde tot gevaarlijk aanvallend balbezit voor MVV’27. Zij konden hieruit een kans krijgen wat uiteindelijk leidde tot een hoekschop. Bij deze hoekschop stond de organisatie bij KMD vervolgens niet goed genoeg, waardoor een verdediger van MVV’27 de voorzet na een snel genomen corner binnen kon lopen.

Als snel volgde ook de 0-2, na een van-richting-veranderd schot van buiten de zestien meter. Door deze snelle en onnodige achterstand was er veel (begrijpelijke) frustratie bij KMD. Gelukkig lukte het KMD dit om te zetten in iets positiefs: de 1-2 liet niet lang op zich wachten, nadat Boyd Kleij met een uitstekende steekpass Sam Haghighat 1 op 1 met de keeper zette. Hij schoot de bal goed de hoek in, wat weer leidde tot een opleving bij KMD om hopelijk snel de gelijkmaker te maken. Al snel kreeg KMD weer een kans via Sam Haghighat die een uitstekende voorzet van Jesse de Waard net niet genoeg richting mee kon geven met zijn hoofd, en zo over kopte.

Zo gingen we rusten met een 1-2 tussenstand. Er was duidelijk genoeg werk aan de winkel voor KMD, want zij moesten de tweede helft toch echt meer gaan brengen wilden ze er nog wat van gaan maken.

De tweede helft was het spelbeeld echter niet veel anders. Beide teams bleven nagenoeg in evenwicht qua kansen, al had KMD natuurlijk wat meer de bal omdat het initiatief nu bij hen lag. Dit leidde nog tot een kans voor Sam Haghighat na een steekpass van Cyrus Haghighat, maar Sam kon niet genoeg kracht achter de bal krijgen om tot een echt dreigend schot te komen. Vervolgens kreeg ook Boy Verwoerd nog een kans, maar ook hij stuitte op de keeper (en andersom...).

KMD probeerde nog wel met aanvallende wissels het een en ander te forceren, maar dit lukte helaas niet. Zo was een teleurstellende en onnodige 1-2 nederlaag het eindresultaat tegen een goed georganiseerd MVV’27.

Volgende week speelt KMD uit tegen Schipluiden, een vergelijkbare tegenstander. Dit keer zal KMD toch echt anders voor de dag moeten komen, wil het de punten mee naar huis nemen.