Wedstrijdverslag VELO - KMD Westland Cup

Deze zaterdag stond de wedstrijd voor de Westland Cup tegen VELO 1 op het programma.

Na een gezellig en succesvol trainingskamp was de wedstrijd van afgelopen dinsdag tegen Ariston’80 niet best. Zou het dan op zaterdag in de Wateringse dorpsderby tegen de ’grote broer’ beter gaan?

Ondanks het slechte weer begon de wedstrijd goed. Er werd aardig gevoetbald aan beide kanten en beide teams kwamen zo tot wat plaagstootjes. KMD hield zich prima staande tegen een tegenstander die koploper in de 1e klasse is. Rond de 30e minuut kreeg KMD zelfs een terechte strafschop nadat Sam Haghighat werd neergehaald in het strafschopgebied. Arend Balijon eiste de strafschop op. Hij schoot de penalty goed in de hoek, maar de VELO-doelman zat in de juiste hoek en wist de inzet net aan te stoppen. De doelman had de inzet echter niet klem, waarna nog een korte scrimmage voor de goal volgde, maar ook deze ging er net niet in voor KMD.

Na de gemiste penalty trok VELO het initiatief wat meer naar zich toe en probeerde wat agressiever aan te vallen. De KMD-verdediging bestaande uit Twan Maartense, Vinnie Vrolijk, Rob Vrijmoed en Dennis Raatgever hield zich prima staande en gaf dan ook weinig weg. Ook het jonge KMD-middenveld met generatiegenoten Boy Verwoerd, Boyd Kleij en Cyrus Haghighat leverde een goede strijd op het middenveld.

Naast de gemiste penalty was de enige echte tegenslag voor KMD in de eerste helft het geblesseerd uitvallen van de uitstekend keepende Sam Bouwmeester, die na een harde botsing met een middenvelder van VELO het veld met knieletsel moest verlaten en vervangen werd door Odens van der Zwan.

In de tweede helft kwam Daan van Zuilen in het veld voor Dennis Raatgever, i.v.m. een blessure. Je merkte dat de spelers van VELO gewoonweg net wat fitter zijn dan het team van KMD. Ondanks de constante strijd die KMD bleef leveren, vielen er toch wat meer gaten en werd VELO zo steeds gevaarlijker. Na een bal op de paal was het notabene een door de wind verdwaalde voorzet die voor de 1-0 zorgde voor VELO. Als snel werd het ook 2-0 na een prima ingeschoten vrije trap. KMD bleef het nog proberen, maar wist dat het nu een ontzettend lastige opgave werd. Ook invallers Jules Maring (voor Jesse de Waard), Bradley Meijer (voor Arend Balijon), Dylan Groen (voor Rob Vrijmoed) en Jordy Navarro (voor Twan Maartense) gingen goed mee in de strijd, maar wisten het spelbeeld niet genoeg om te keren.

Zo eindigde de wedstrijd in 2-0. KMD kon het veld met opgeheven hoofd verlaten na een prima strijd waarin het team van Dennis Roerade zeker niet veel onder deed voor het hoger geklasseerde VELO.

Volgende week zaterdag hervat KMD de competitie weer tegen MVV’27. Kan KMD de goede reeks uit de competitie doorzetten na de winterstop? Komt dat zien!