Wedstrijdverslag KMD - Duindorp

De laatste wedstrijd van 2022 voor KMD 1 was thuis tegen Duindorp. En het was voor KMD zaak de drie punten in Wateringen te houden, om in het linkerrijtje de winterstop in te gaan. KMD bleef in de voorgaande drie competitiewedstrijden ongeslagen en lijkt de weg omhoog dus gevonden te hebben. Net zoals vorige week was het weer lekker fris en stonden er veel trouwe KMD supporters langs de lijn.

Het eerste kwartier van de wedstrijd ging gelijk op, met wat plaagstootjes van Duindorp. De verdediging van KMD bestaande uit v.l.n.r. Twan Maartense, Vinnie Vrolijk, Rob Vrijmoed en Tycho Wentink raakte hier echter niet van in paniek en bleef geconcentreerd de boel op slot houden. Tot een echte test voor keeper Odens van der Zwan kwam het dan ook niet. Na het kwartier wist KMD het initiatief meer naar zich toe te trekken. Op het middenveld kreeg KMD met Thiemo Fidder, Boy Verwoerd en Cyrus Haghighat wat meer controle, waardoor er kansen werden gecreëerd voor en door aanvallers Arend Balijon, Jesse de Waard en Sam Haghighat. Na een mooie actie en voorzet van Jesse kwam Sam goed voor zijn man om na 30 minuten spelen de 1-0 te maken.

Een paar minuten later kreeg KMD een penalty. Een mooie voorzet van Boy leek Sam in de 16 in scoringspositie te vinden, maar een verdediger van Duindorp trok Sam opzichtig naar de grond. Arend Balijon wierp zich op om de penalty te nemen. Ondanks dat de bal met goede snelheid de linkeronderhoek in ging, wist de keeper van Duindorp deze knap te redden. KMD bleef onverstoorbaar het doel van Duindorp zoeken, met kansen voor Cyrus en Boy. Tot een doelpunt kwam het echter niet. Zo gingen beide teams met een 1-0 stand de rust in.

De tweede helft moest Duindorp komen om niet als verliezer van het veld te gaan. Het aanvallendere spel van Duindorp in de 2e helft zorgde er echter voor dat er aan de andere kant van het veld ruimte ontstond voor KMD. Halverwege de 2e helft kwam KMD dan ook na een scherpe counter op 2-0, nadat Arend op aangeven van Cyrus 1-op-1 met de keeper koel bleef en de bal via de binnenkant van de paal binnenschoot. Duindorp gaf de moed niet op en bleef komen. Hierdoor kregen zij een paar goede kansen tot scoren. Zo raakten ze de lat en misten ze een kans die niet te missen leek. Ondertussen werd bij Duindorp achterin steeds meer ruimte weggegeven. KMD werd hierdoor via invallers Bradley Meijer en Jules Maring nog een paar keer gevaarlijk, maar tot scoren kwam het niet. De stand bleef 2-0, waardoor KMD met 14 punten uit 10 wedstrijden als nummer 6 de winterstop in gaat.

Op 21 januari hervat KMD de competitie thuis tegen MVV’27, dat 1 wedstrijd minder gespeeld heeft en met 13 punten op plek 7 in de ranglijst staat.

Uw reporter Sam Groot