Westrijdverslag SV Madestein - KMD

De wedstrijd Madestein - KMD stond zaterdag 3 december op het programma. De wedstrijd was een uur vervroegd vanwege de WK-wedstrijd van het Nederlands elftal tegen de VS, later op de middag. Het was ijskoud, maar dat weerhield de trouwe KMD-supporters er niet van langs de lijn te staan om de mannen aan te moedigen.

De wedstrijd begon, zoals verwacht tegen deze tegenstander, met veel balbezit voor KMD. De mannen hadden de opdracht gekregen als een wervelstorm en dominant de tegenstander constant met de rug tegen de muur te zetten, om zo tot veel kansen (en hopelijk goals!) te komen. Dit lukte aan het begin aardig. Tegen een tegenstander als Madestein is het zaak vroeg die eerste goal te maken, omdat de tegenstand dan vaak snel instort. Dit lukte via Jesse de Waard in de 10e minuut al, die op aangeven van Sam Haghighat de bal goed en zuiver de hoek in schoot. Al snel volgde ook de 0-2, na goed druk zetten van het team. Sam veroverde de bal van de keeper van Madestein in de hoek van het veld, waarna hij deze teruglegde op Jesse en die de bal in een keer fantastisch inschoot uit een moeilijke hoek. In de 26e minuut werd het dan ook nog 0-3 door Thiemo Fidder. Hij schoot een goede steekbal van Arend Balijon overtuigend in de korte hoek.

Je merkte nu al dat het verzet van Madestein af begon te brokkelen en de frustraties binnen het team opliepen. Dit leidde tot een terechte rode kaart wanneer een speler van Madestein Boy Verwoerd overduidelijk natrapte na een prima sliding op de bal van Boy. De wedstrijd leek toen wel gespeeld. Toch was het zaak voor KMD om onverstoord de hoofden erbij te houden en stoïcijns door te gaan met het maken van doelpunten. Dit deden ze ook: in de 35e minuut werd het alweer 0-4 via Sam Haghighat die op aangeven van zijn broer Cyrus de 1-op-1 met de keeper goed afmaakte. Nadat Madestein via counters enkele keren al voor gevaar zorgde, lukte het ze vlak voor rust toch de 1-4 binnen te schieten na ongelukkig uitglijden achterin bij KMD. Hierna floot de scheidsrechter voor de rust.

Na rust ging de wedstijd op dezelfde voet verder. Al snel pakte wederom een speler van Madestein rood, nadat een aanvaller van Madestein Twan Maartense een trap gaf die ze tot op het complex van Loosduinen nog hoorden. Zo speelde KMD de wedstrijd nu tegen 9 man. Het werd dan ook 1-5 via Boy, die een hoekschop van Jesse keurig met zijn hoofd de verre hoek in stuurde. Vervolgens werd het ook nog 1-6 via Sam, die wederom een voorzet van Cyrus binnenkopte. Hierna volgde de 1-7 op naam van Tycho Wentink, die na klaarleggen van Sam de bal van buiten de 16-meter met een harde schuiver de hoek in stuurde. Tot slot viel de 1-8 via Cyrus Haghighat, die de bal vanaf randje 16 op aangeven van Thiemo Fidder netjes de hoek in krulde.

Zo was het eindresultaat een terechte 1-8 overwinning voor KMD. Volgende week staat de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma: thuis tegen Duindorp.

Uw reporter Sam Groot