Wedstrijdverslag Verburch - KMD

Op zaterdag 19 november stond de uitwedstrijd tegen Verburch op het programma. Het beloofde een lastige wedstrijd te worden voor KMD. KMD stond voor aanvang van deze wedstrijd op de 11e plaats in de ranglijst en Verburch op de 4e plaats.

KMD begon de wedstrijd goed en creëerde wat mogelijkheden, maar ook Verburch werd een aantal keer gevaarlijk. Tot de 30e minuut was de wedstrijd goed in evenwicht. De aanvallen van Verburch leken allemaal op elkaar: met snelheid via de vleugels tot een lage voorzet komen en zo gevaar stichten voor de goal. Dit bleek wel effectief te zijn. Verburch scoorde in een tijdsbestek van 10 minuten maar liefst drie keer. Zo was de stand opeens 3-0. Het leek een zure middag te worden voor KMD. Gelukkig scoorde KMD vlak voor rust de aansluitingstreffer. Een inspeelpass van de verdediger van Verburch werd door Cyrus onderschept. Jules maakte direct een loopactie in de diepte over de vleugel en kreeg de bal mee van Cyrus. Jules haalde de achterlijn en trok de bal terug op Jesse, die de aansluitingstreffer wist te maken. We gingen rusten met 3-1 en er was dus nog hoop.

De tweede helft kwam KMD veel sterker de kleedkamer uit. Verburch had moeite om nog echt aan voetballen toe te komen en speelde dan ook weinig kansen klaar. KMD zorgde voor veel gevaar en stond ook defensief sterker. Al snel na rust viel de 3-2. Jordy onderschepte een lange bal van de keeper van Verburch en gaf deze aan Jesse. Jesse speelde de bal door naar Jules, die zijn man uitkapte en het goed afmaakte. De spanning was weer helemaal terug in de wedstrijd! Er volgden wederom veel kansen voor KMD, maar het was telkens nét niet. Zo’n 10 tot 15 minuten voor tijd kreeg Cyrus de bal aan de rand van de zestien en had de mogelijkheid om uit te halen van een gevaarlijke positie. Dit deed hij niet: hij gaf de bal aan Arend, die vervolgens zijn man uitkapte en de bal overtuigend tegen de touwen schoot: de welverdiende 3-3.

Na de 3-3 volgden er aan beide kansen nog wat mogelijkheden, maar daar bleef het bij. Al met al een terechte uitslag, al had KMD misschien nog wel iets meer verdiend op basis van de tweede helft.

Uw reporter Sam Groot

KMD Verbuch 2 KMD Verbuch 2