Mededelingen en besluiten uit de bestuursvergadering van 28 september 2022

Het voetbalseizoen is weer van start! Ook het bestuur is weer bijeenkomen om te vergaderen over onze mooie vereniging. Wij brengen jullie via deze weg graag op de hoogte van de mededelingen en besluiten uit de bestuursvergadering van 28 september 2022:

-        Dinsdag 27 september jl werd er op KMD een clinic georganiseerd voor de Walking Voetbal. Tijdens deze middag hebben een aantal potentiële nieuwe KMD’ers een balletje mee getrapt met onze sportieve 60+’ers. Het was een middag met enthousiaste gezichten! Wilt u ook genieten van het kleedkamergevoel en de consumptie na afloop, schrijf je dan in via walkingfootball@sv-kmd.nl (mailto:walkingfootball@sv-kmd.nl).

-        Komende periode gaan maar liefst veertien jeugdtrainers starten met de opleiding tot pupillentrainer. De cursus wordt door de KNVB verzorgd op KMD.

-        Heb je afgelopen periode gemerkt dat de keuken af en toe dicht is? We zijn namelijk hard op zoek naar nieuwe keukencaptains! De campagne voor het werven van nieuwe keukencaptains heeft op dit moment vier nieuwe vrijwilligers opgeleverd. Maar dit is zeker nog niet genoeg! Ook zonder ervaring ben je van harte welkom (het is geen hogere wiskunde!). Lijkt het jou leuk KMD te helpen door drie uur per zes weken patatjes te bakken en broodjes te smeren? Meld je aan via vrijwilligers@sv-kmd.nl (mailto:vrijwilligers@sv-kmd.nl)

-        Zaterdag 24 september jl. was het Nationale Burendag. Deze ochtend gingen Carin Schaaff, Dide en Jop  van Adrichem en Marco Schregardus namens KMD langs onze directe buren met een kistje tomaten. Zo blijven we in gesprek met onze buren, horen we wat er speelt en ontvangen we een aantal van onze over het hek geschoten ballen terug. Daarnaast hebben we dit jaar alle buren uitgenodigd op zaterdag 8 oktober voor de wedstrijd van KMD tegen Naaldwijk.

-        Op 4 november zullen de meiden en jongens O13 en O15 een bezoek brengen aan de wedstrijd van ADO Den Haag tegen VVV. Wij wensen de jeugd veel plezier!

-        De Grote Clubactie is van start! Na één weekend waren er 702 loten (!) verkocht, wat de tussenstand bracht op 1684 euro. We zijn benieuwd waar de stand op zal eindigen!

-        Dit seizoen zal er door de jeugdcommissie een tweedehands kledingmarkt worden georganiseerd. Kinderen groeien snel uit hun sportkleding en tenues, dus was is er mooier dan deze kleding een tweede kans geven bij een jonger lid?

-        De (reguliere) Algemene Ledenvergadering is dit jaar op vrijdagavond 4 november. Voorafgaand aan deze avond zal in verband met een voorgestelde statutenwijzing een buitengewone ALV georganiseerd worden op vrijdag 28 oktober. Aangezien verwacht wordt dat het benodigde aantal leden voor een statutenwijziging tijdens de buitengewone ALV op 28 oktober niet zal worden behaald, kan een besluit tot het wijzigen van de statuten genomen worden op de reguliere ALV van 4 november.

-        Martin den Dulk heeft bij het bestuur aan gegeven te stoppen als bestuurslid Algemene zaken. Het bestuur waardeert de enorme inzet die Martin afgelopen jaren heeft laten zien tijdens zijn periode als bestuurslid (wie kent hem niet?!). Doordat Martin zijn functie neerlegt, is een vacature ontstaan. Interesse? Stuur dan een mail naar Dide via secretaris@sv-kmd.nl (mailto:secretaris@sv-kmd.nl).

-        Op donderdagavond 8 september hebben we op KMD controle gehad van BOA’s de gemeente wat betreft onze alcoholvergunning. Afgelopen weken is er tijd en energie gestoken in het op orde maken van de eisen waar we vanuit de Alcoholwet aan dienen te voldoen. Hierbij kun je denken aan het instrueren van onze nieuwe barvrijwilligers op het gebied van verantwoord alcohol schenken en het updaten van de registratie van barvrijwilligers. Binnenkort kunnen we een her-controle verwachten van de gemeente.

Heb je vragen over een van deze punten?

Mail gerust naar Dide via secretaris@sv-kmd.nl (mailto:secretaris@sv-kmd.nl).