Succesvolle start jeugdafdeling!

‘De punten moeten dáár op de i gezet worden, waar ze horen.’ Even een uitspraak van Johan Cruyff die in mij opkomt, wanneer ik de start van de jeugd bij KMD even onder de loep neem. Lopend langs de velden tijdens de trainingen en wedstrijden, realiseer ik mij hoe mooi voetbal kan zijn. Kijkend naar al dat talent op het veld is het genieten. Het is net zoveel genieten van de spelertjes, die misschien net wat meer moeite hebben met het spel, maar met volle inzet van zichzelf en de inzet en geloof van de trainers, gigantische stappen vooruit maken.

Genieten was het ook op het toernooi van Quintus. Daar eindigden de JO8 en de JO9 op de eerste plaats, de JO10 op de tweede en de JO11 op de derde plek. Het was een aangenaam schouwspel van onze kleinsten op het toernooi, waarbij het talent ervan af spatte. Het werken in teamverband en de wil om goede resultaten te halen waren nadrukkelijk aanwezig. Uiteindelijk gaat het om plezier, al kunnen we niet ontkennen dat winnen ook wel lekker en naar meer smaakt!

We zijn de afgelopen weken in ieder geval al meer dan voldoende verwend door onze jeugd. Goed nieuws is het feit dat elke week drie spelers van onze KMD selectie (KMD 1&2) en onze JO19-1 en 2, wedstrijden van de JO-11 en JO-12 zullen gaan fluiten en leiden. Hoe gaaf is dit voor onze jonge schare en wat een voorbeeldfunctie van onze oudere toppers!

De resultaten in de eerste wedstrijden liegen er niet om. Maar dat doet mij tegelijkertijd ook weer denken aan een ander citaat van Cruyff, namelijk ‘Het behoort tot de wetten van het voetbal dat op succes vaak een grote teleurstelling volgt’. We gaan dus volgens de meester mooie tijden afwisselen met uitdagende momenten. Ook hierop gaan we ons voorbereiden en ervoor zorgen dat we deze mooie start zo lang als mogelijk vasthouden, maar ook bij teleurstellingen snel opstaan en daarna samen nog beter terug zullen komen. Want wij zijn KMD.

Ik sluit af met de welbekende strijdkreet die ik elke zaterdagochtend hoor galmen op de velden van KMD en menig andere verenigingen waar onze jongens klaar staan om te strijden: ‘WIE ZIJN WIJ? KMD! WIE ZIJN WIJ? KMD! WAT GAAN WE DOEN? WINNEN! WAT GAAN WE DOEN? WINNEN!

Martijn

jeugdvoorzitter