WalkingFootball bij sv KMD

Fairplay en plezier draagt WalkingFootball hoog in het vaandel.

Deze spelvorm hanteert in grote lijnen dezelfde regels als in het reguliere voetbal, met een aantal uitzonderingen. Zo mag men bijvoorbeeld tijdens het partijtje niet rennen, er is geen buitenspel en er zijn geen keepers. Er mogen ook geen slidings gemaakt worden en de bal mag niet boven heuphoogte komen.

Je bent zo jong als je jezelf voelt en bent nooit te oud om te leren. Dat zijn de basisprincipes van

WalkingFootball , een nieuwe voetbalvorm voor 60-plussers die op hun oude dag nog lekker actief bezig willen zijn.

Voetbal hoeft niet snel te gaan om mooi te zijn. Dat bewijst deze voetbal vorm. Waarbij in wandeltempo op een kwartveld gespeeld wordt.

Via WalkingFootball kun je een heel leven lang van voetbal blijven genieten.

Als je met 4 jaar ingeschreven wordt bij KMD als lid en je kan door voetballen tot je 80 jaar oud bent via WalkingFootball. Dan ben je lid voor het leven bij KMD, om trots op te zijn.

Bovendien kun je bewijzen dat je je voetbalstreken nog niet bent verleerd.

Daarnaast is het een uitgelezen mogelijkheid om betrokken te raken/blijven bij de club.

Strijd tegen eenzaamheid

Eenzaamheid onder senioren is een groot maatschappelijk probleem. Hun sociale kring wordt kleiner naarmate zij ouder worden, zeker nadat zij zijn gestopt met werken.

Tal van activiteiten, vaak door de overheid geïnitieerd, zijn er op gericht senioren letterlijk en figuurlijk in beweging te krijgen.

WalkingFootball is een van de activiteiten. Door in teamverband te voetballen wordt de sociale betrokkenheid en gezondheid verbeterd.

Deze nieuwe voetbalvorm is al bij veel  verenigingen van de grond gekomen. En enthousiast ontvangen, kijk b.v. naar de oud- Nederlands elftal spelers, het gros speelt WalkingFootball. Stap over de bekende DREMPEL, zet je status opzij.

Zie jij het zitten om met generatiegenoten nog lekker en sportief bezig te zijn, meldt je dan aan via

senioren@sv-kmd.nl.

Met vriendelijke sportgroeten,