Nathalja Wijnants naar ADO Den Haag!

Engelen bestaan wel en dromen zijn geen bedrog! Twee harde feiten als het gaat om kind van de club, Nathalja Wijnants. Zaterdag 18 juni 2022 was daar dan die onvergetelijke dag waar menig voetballers van dromen. Nathalja maakte haar verdienstelijke debuut voor het meidenteam van ADO Den Haag O16 tegen Ajax O16 op De Toekomst in Amsterdam.

Nathalja, die het afgelopen seizoen nog voor de JO15-1 van KMD speelde, begon haar voetballeven bij KMD op 7-jarige leeftijd bij de ff-ies. Na een paar jaartjes bij de meiden van KMD gespeeld te hebben, werd de keuze gemaakt om bij de jongensteams aan te sluiten van de JO13. Startend bij JO13-3 begon rustig de opmars van Nathalja naar de wat hogere teams. Bij de JO13-1 liet Nathalja al zien dat zij een speelster is waar de jongens rekening mee moesten houden en dat is het afgelopen jaar bij de JO15-1 dan ook niet anders geweest.

Nathalja is een lieve en gezellige jonge meid, die in het 4e leerjaar zit van de TL-klas op ISW-Poeldijk. In haar dagelijks leventje doet Nathalja dan ook niets heel anders dan de meeste meiden van haar leeftijd; gezellig genieten, hangen bij Tiktok-filmpjes, een snapchat her en der, maar vooral dikke pret hebben met haar vriendjes en vriendinnetjes.

Op de club is Nathalja, onderweg van de fietsenstalling tot de kleedkamers, een vrolijke en goedlachse puber. Ik stel ook ‘tot de kleedkamers’, want daarna start de grote metamorfose waar Nathalja, na het aantrekken van het KMD-tenue en haar voetbalschoenen, verandert van een knappe, lieve en schattig meisje tot een serieuze en tot de bot gemotiveerde pitbull.

Gefocust loopt ze het veld op en is voor haar de wedstrijd al reeds begonnen. Op het middenveld raast ze als een bezeten, typische Engelse box-to-box player, heen en weer en boezemt zij de mannelijke tegenstanders angst in, die dachten een makkie te hebben tegen dat blonde meisje met dat staartje! Niets is minder waar. Nathalja’s motto is ‘pijn is fijn’ en ze gaat dan ook voorop in de strijd. Ze is krachtig, sterk, snel en een echte teamplayer.

Het kon dan ook niet lang duren voordat onze topper op de radar zou komen van BVO’s. Na de competitiewedstrijd thuis tegen Verburch was het dan zover en werd door een scout de eerste contacten gelegd. Uiteindelijk was het na wat spannende weken dan zover, de definitieve overgang naar de meiden van ADO Den Haag en na wat trainingen haar eerste wedstrijd afgelopen week tegen de meiden van AJAX.

Net als haar vader, Marco Wijnants (hoofdtrainer van de JO17 bij KMD), zijn ook wij bij KMD dan ook ontzettend trots op ‘onze’ Nathalja. Bij KMD twijfelen we er dan ook niet over of zij zal slagen, wij weten het wel zeker! We hebben al een shirt van Sem Steijn, ook oud KMD-er, hangen in onze kantine en we zijn ervan overtuigd dat er ook een Oranje shirt van Nathalja naast komt te hangen! Uiteraard staan de deuren van KMD ook altijd open voor onze Nathalja, al hopen we dat het niet zover zal komen, maar dat zij een fantastische carrière zal hebben binnen de voetballerij. Danielle van de Donk, Jackie Groenen, Jill Roord, maak jullie borsten maar nat, Nathalja is on her way!

Nathalja, succes en je gezelligheid zal gemist worden!

WhatsApp Image 2022-06-24 at 11.36.44 AM WhatsApp Image 2022-06-24 at 11.36.44 AM