Klaar

All Stars Toernooi 2022

Het All Stars Toernooi is voor jong en oud, de mooiste dag van het jaar. In de morgen leeft de jonge jeugd zich uit op de zeepbaan, de stormbaan, het zo hard of zuiver mogelijk op het kussen schieten, het touwtrekken etc. De jeugdcommissie flikt het ‘m toch wel weer met een mooi programma. Het belangrijkste is natuurlijk dat de jeugd massaal deelneemt aan het festijn. En dat was weer goed gelukt. Wat een plezier straalde daar vanaf!

In de middag was het de beurt aan de oudste jeugd en de senioren. Met maar liefst 15 teams had de organisatie een mooi 7x7 mix toernooi georganiseerd. Van jongste deelnemer Levi Kriek tot en met Paul van Niekerk (oudst spelende lid) deed het crème de la crème van de vereniging mee. Het was mij een eer en een voorrecht om met Chantal van der Spek (Dames 2), Mitch van der Tang (JO16-1), Mike Boeters (KMD 3), Danyel van Leeuwen JO23) , Merijn Voorham (JO17-1), Renzo Nieuwveld (JO19-1) en Rene Wentink (7x7) te mogen spelen. Het is dat de uiteindelijke winnaar De Leeuwen bij ons in de poule zat ……….. Maar daar gaat het niet om bij het All Stars Toernooi. Ook hier geldt de Olympische gedachte. Wat mij opviel is dat de voltallige selectie van de JO19-1 aanwezig was en dat Luca Price nog een biertje van me te goed heeft. Het was een mooie en vooral gezellige dag die werd afgesloten met de traditionele BBQ en DJ set.  Met dank aan de organisatie en de vrijwilligers die er ook nu weer stonden.

Ed Boutkan

Ik weet dat Ed er een hekel aan heeft dat ik nu een stukje over hem schrijf en hem voor het voetlicht breng. Ed is namelijk veel te bescheiden en houdt niet van die aandacht. Ed schrok er van toen hij gisteren naar voren werd geroepen. Hij zat net zo lekker te praten met familie en bekenden. Ed wist niet dat zijn zoon Mike en de familie, Ed’s afscheid als actief voetballer niet zo maar voorbij wilde laten gaan. Dat vond ik eigenlijk ook niet, toen Mike mij benaderde. Ruim 35 jaar geleden speelde Ed de pannen van het dak in KMD1.  Een carrière in KMD1 die ruim 15 jaar duurde en Ed en de vereniging vele hoogtepunten opleverde. Nadat de lichting van Teun Kardol en Hans van de Wetering in de jaren ’80 was gestopt, was het aan nieuwe talenten om “het gat” dat werd achtergelaten, op te vullen. De jonge groep die er toen aankwam zou in de jaren ‘90 uitgroeien tot een gouden generatie. Zonder de anderen tekort te willen doen, waren de belangrijkste exponenten van dat elftal Peter Zonneveld en Ed Boutkan. Zij vormden een gevreesd en in het Westland befaamd spitsen duo en maakten vele doelpunten. Toen bestond er nog een onderbond (de HVB) en KMD werd in die klasse Nederlands kampioen in Zeist, kwam in de finale van de Westland Cup en bereikte met die generatie de 2e klasse van de KNVB.

Ed Boutkan had een belangrijk aandeel in dat team. Altijd opgewekt en met zijn motiverende insteek, wist hij het beste uit zichzelf en het team te halen. KMD heeft veel aan Ed Boutkan te danken. Als speler maar zeker ook als vrijwilliger, brengt hij de club altijd positief in het nieuws, is hij een sieraad voor de vereniging en een voorbeeld als cultuurbewaker van de club. Ed stopt met voetballen maar gaat verder als leider van het nieuwe O23 team. Moeders Boutkan was er, de familie gaf Ed een mooie ingelijste fotocollage met beelden in de beroemde Alleblas shirts, toen hij nog rood haar had, en de bloemen waren van het bestuur. De voetbalschoenen gaan nu de boom in en Ed bedankt, namens de vereniging voor die mooie voetbaljaren.

Fijne zomervakantie

Voor degenen die echt niet zonder KMD en hun biertje op zaterdag kunnen, blijft de kantine de gehele zomer van 15.00 – 18.00 uur open.

Begin augustus wordt er weer getraind en zal het eerste artikel gaan over de opening van de pannakooi. Pannakooi? Wilde het bestuur daar niet vijf jaar geleden aan beginnen? En is ie er dan toch nog gekomen? Hoe dan? Juist, daar kan ik inmiddels in het bestuur een boek overschrijven, daar kom ik in het nieuwe seizoen op terug.

En dan is dit al weer de laatste column van het seizoen 2021 – 2022.  Ik wens u allen een mooie vakantie toe. Kom gezond en uitgerust weer terug.

Foto Peter Foto Peter
IMG-20220619-WA0001 IMG-20220619-WA0001