Haaglanden Voetbal

Slap en ellendig

Het zal ermee te maken hebben dat we van 20 graden in een paar dagen weer naar het vriespunt zijn gekelderd in temperatuur of misschien was ik na 2 jaar wel weer eens aan de beurt. Feit is dat ik me slap en ellendig voel en niet de energie heb om te knallen in dit stukje. Ik ga lekker op de bank hangen en de Ronde van Vlaanderen kijken en weer op tijd naar bed, want ik ben moe. Maar goed, daar heeft u niets mee te maken want KMD gaat altijd door.

KMD2 presteert het onmogelijke

Zojuist had ik Jaco van der Tang aan de telefoon. “Ik heb je niet gezien op KMD!” Dat klopt Jaco. “Mag ik jou en Patrick een compliment geven voor jullie TV optreden in Haagland Voetbal (https://haaglandenvoetbal.nl/2022/03/30/video-haaglanden-voetbal-aan-tafel-met-peter-van-den-berg-en-patrick-kriek/?bclid=IwAR002uRAmCr4uOJDeBwDhgT_GAHQhFxWLxoKsqqr0wEjciJVGz9umBhPYuE)”. Ja hoor, dank je wel. “Ik ben enorm trots op de jongens van KMD2, die tegen Lyra3 een ongelofelijke prestatie hebben neergezet”. “Binnen 10 minuten kwamen we met 0-1 voor, waarna we misschien iets te makkelijk over de wedstrijd dachten en Lyra nog voor rust op een 3-1 voorsprong kwam”. “in de rust benoemde trainer Ed Canten man en paard en gaf op zijn manier een donderspeech”. “De wedstrijd kantelde en we hebben met 3-6 gewonnen en Lyra in de tweede helft compleet van de mat gespeeld”. Jeetje wat een mooi verhaal Jaco, fijn dat je het me vertelt. Ik zet het in mijn stukje, hier kunnen jij, Ed, Peter Houtman en de spelers natuurlijk echt trots op zijn. “Ja, en jij een fijne zondag en beterschap”.

Wat fijn dat ik werd gebeld door Jaco, zodat ik toch nog een beetje KMD heb beleefd anders wordt het zo’n saai weekend.

Drukke week voor KMD1

Het is nooit saai bij KMD1, het was een drukke week, niet alleen druk met de nasleep rond het gebeuren bij de wedstrijd met DSVP, er werd deze week twee keer gevoetbald door KMD1. Dinsdagavond werd bij het kaarslicht van Houtrust knap met 0-1 bij Duindorp gewonnen, Hoewel Duindorp zijn kans zag om KMD pijn te doen, in navolging van Quick Steps, speelden zij zichzelf uit de wedstrijd en was Dylan Groen het goudhaantje.

Deze zaterdag kreeg ik live radioverslag van Joopie van Zanten, want KMD1 speelde de topper tegen FC Skillz. Door een benutte penalty van Arend Baljon kwam KMD verrassend met 0-1 op voorsprong. Na een rode kaart voor een Skillz speler, leek een absolute sensatie in de lucht te hangen. Met een mannetje meer vol druk zetten op de laatste linie zodat ze problemen krijgen in de opbouw zou je zeggen. FC Skillz heeft niet voor niets de ambitie om snel te promoveren en hoofdklasse te spelen en dus goede spelers in de selectie. Uiteindelijk was 1-1 de eindstand en kon KMD tevreden zijn met het gelijkspel. Niet veel ploegen hebben het FC Skillz lastig kunnen maken, laat staan een punt kunnen pakken. Dat geeft de burger moed voor het treffen zaterdag as. tegen Monster. Die wedstrijd moet ook de kroon op al het werk van Dylan Arbouw in KMD1 worden. Dylan speelt zaterdag as. zijn 250e wedstrijd in het eerste elftal. Zorg dat je er bij bent.

Maak er een mooie week van.

Foto Peter Foto Peter