Grensoverschrijdend gedrag

KMD is een club voor het leven, veilig voor iedereen!

Grensoverschrijdend gedrag is een actueel onderwerp binnen onze maatschappij. KMD staat voor een sportief en sociaal veilige voetbalvereniging en wil dit actief uitdragen omdat wij dit belangrijk vinden. Het KMD-bestuur blijft  hier extra aandacht aan geven. In het beleidsplan staan alle gedragsregels beschreven. Iedereen kan daarin lezen wat van elkaar  mogen verwachten.

Dit leest misschien wat formeel maar dat is waar KMD voor staat. Belangrijk is, of het ook zo voelt en ervaren wordt. De bestuursleden van KMD en de vertrouwenspersoon staan open om vertrouwelijke meldingen serieus te nemen. Mocht je behoefte hebben om met een van deze personen contact op te nemen dan ben je van harte welkom.

Vertrouwen… een lastige zaak

s.v. KMD is een voetbalvereniging die zich voor ogen stelt om voor een ieder, jong en oud, een omgeving te creëren waarin de persoon zich veilig voelt. Binnen een veilige omgeving kunnen leden met plezier voetballen, zich positief ontwikkelen en zich thuis voelen. Om een veilige omgeving te behouden wil s.v. KMD er alles aan doen om zaken die dit in de weg staan, zoals treiteren en pestgedrag, agressie, discriminatie, seksuele intimidatie en andere ongewenste omgangsvormen zoveel mogelijk te voorkomen. Ongewenst gedrag komt overal voor en dus – helaas – kan dit ook binnen onze vereniging plaatsvinden.

De vertrouwenspersoon kan het aanspreekpunt zijn voor leden, ouders en vrijwilligers die te maken hebben gekregen met ongewenst gedrag zoals hierboven omschreven. Vertrouwenspersoon@sv-kmd.nl (mailto:Vertrouwenspersoon@sv-kmd.nl)

Vriendelijke groet namens bestuur van KMD,

Marco Schregardus, bestuurslid Integriteit

Integriteit@sv-kmd.nl (mailto:Integriteit@sv-kmd.nl)