Ludiek

Elk bestuurslid heeft een postvak en een aantal weken geleden lag daar opeens een brief.

De aanhef vond ik al mooi: Beste voorzitter van den Berg. De brief is zo mooi en goed geschreven, dat ik pas later doorhad dat Lowri Johns bij KMD in de JO9-3 speelt.

Wat ik zo goed vind, Lowri, is dat je bezorgd bent over de verkeersveiligheid op de zaterdagochtend. Sommige ouders hebben met hun rijgedrag niet in de gaten dat er dan heel veel jonge kinderen op het parkeerterrein lopen.

Het parkeerterrein staat werkelijk overvol omdat heel veel ouders hun kinderen perse met de auto komen brengen. Dat vind ik net als jij ook stom! Waarom, als je in  Wateringen woont, kom je niet op de fiets?

Jij zegt het zo mooi in je brief. Er zijn alleen maar voordelen als de KMD kinderen op de fiets komen; goed voor het milieu etc. en de ouders geven daarmee juist het goede voorbeeld aan hun kinderen, vind ik.

Maar nee hoor! Die ouders komen vaak veel te hard het parkeerterrein oprijden en gooien snel hun kinderen uit de auto want er moet snel, snel gevoetbald worden, daarna scheuren ze weer weg om boodschappen en heel veel andere belangrijke dingen te doen snel, snel, terwijl KMD juist een plek is om te onthaasten. Je komt rustig aan (op de fiets), je kind kan zich rustig omkleden, terwijl pappa, mamma en opa en oma een bakkie doen in de kantine.

Je speelt je wedstrijd en blijft nog even gezellig op KMD of je gaat rustig weer naar huis (op je fiets). Parkeerprobleem bij KMD opgelost en weer geen ongelukken gebeurd, zo zou het moeten zijn, Lowri.

Gisteren was de eerste voetbaldag met corona check en dat ging best goed, behalve die paar discussies en die ene schuimbekkende man die het allemaal belachelijk vond. Die zouden ze voor straf terug hebben moeten laten fietsen met zijn kind naar Maasdijk. Die geeft toch niet het goede voorbeeld?

Ik wil je bedanken Lowri voor je mooie brief en geef mamma Heidine en pappa Martin een dikke kus van mij en als je zaterdag bij KMD bent, wil ik graag een praatje met je maken. Ik ben erg trots op je!

Groeten van Peter van den Berg, voorzitter van sv KMD

Foto Peter Foto Peter
IMG-20211107-WA0001 (002) IMG-20211107-WA0001 (002)