Het zaterdagprogramma van Sv KMD!

Zaterdag 17 oktober was de eerste zaterdag van dit seizoen dat er niet meer gespeeld mocht worden tegen andere verenigingen. Balen natuurlijk, want ook wij willen niets liever dan wedstrijden spelen en de competitie afmaken. Maar we zitten niet bij de pakken neer, we steken geen energie steken in zaken die niet kunnen, maar in zaken die wel kunnen!

Zodoende laten we alle trainingen voor de jeugd doorgaan en zien we deze periode ook als een kans. Sv KMD kan en wil zich onderscheiden t.o.v. andere verenigingen. Het is natuurlijk belangrijk voor de jeugd om lekker naar buiten te gaan en te voetballen. Daarnaast kunnen we ons ook nog meer ontwikkelen dan andere verenigingen, door te blijven trainen en spelen, door de week en op zaterdag!

Het is een mooie uitdaging om elke zaterdag een leuk programma te hebben en naar onze mening lukt dit aardig. We hebben voornamelijk onderling gevoetbald, met hele leuke wedstrijden die we normaal gesproken niet zo snel gespeeld zouden hebben! De MO17 tegen de JO13-1, de JO7 tegen de JO8, enzovoort. Maar ook hele leerzame wedstrijden zoals de JO12 spelers die voor het eerst oefenen met 11 tegen 11 (en dus met buitenspel!). Dit geldt ook voor de JO10 die 8 tegen 8 oefent en de JO7 die zo 6 tegen 6 kan oefenen.

Zaterdag 14 November hebben we een mixtoernooi georganiseerd samen met diverse lichtingen. Dit was erg leuk om te zien. Ook het technisch kader werden gemixt en dit was zeker een succes! Zeker voor herhaling vatbaar.

Zaterdag 28 November hebben we getest met het aanbieden van andere sporten. Behalve dat dit leuk is voor de variatie is dit ook voor de motoriek erg goed! De spelers en begeleiding die aanwezig waren hebben het erg naar hun zin gehad met handbal (met dank aan de handballen van Quintus), trefbal (met dank aan de trefballen van de Jozefschool in Wateringen) en kickboksen. Ook dit was weer een succes!

Zeker de heren van het kickboksen van ‘Old School Kickboxing’ willen we nog even bedanken. Onder leiding van Johan Nieuwenhuijzen samen met Jason Nieuwenhuijzen en Jop van Adrichem hebben de spelers een mooie en zware ervaring opgedaan! Mocht je zoon of dochter naar aanleiding hiervan interesse hebben in kickboksen, dan kan je kijken op de website (https://www.oldschooltrainingcenter.com/wordpress/) of Facebook (https://www.facebook.com/Oldschool-Kickboxing-Wateringen-1662923480643523/).

De oudste jeugd 18+ is ook weer begonnen met trainingen in groepjes van vier op 1,5 meter afstand. Mooi dat de hele jeugd weer bezig is met hetgeen wat ze het liefste doen!

Tot en met zaterdag 19 december zullen we bij KMD volop blijven trainen en op zaterdagen een programma blijven organiseren! Om dit keer op keer te kunnen organiseren hebben we alle hulp nodig en willen dan hierbij ook de JC, TC, hoofdtrainers, trainers, leiders, verzorger en scheidsrechters bedanken!

Zaterdag krijgen we weer voetballen en krijgen we misschien wel hoog bezoek van Sinterklaas en zijn pieten bij de jongste spelertjes!

Met sportieve groet,

Anton Wouters
Jeugdvoorzitter

Jeremy van der Stap