Bericht uit de ziekenboeg van Huib Bakker

Bericht uit de ziekenboeg

Beste leden, vrienden en vriendinnen van de mooiste voetbalvereniging in Westland.

Ongetwijfeld zullen jullie inmiddels wel gehoord hebben wat wij in korte tijd hebben meegemaakt.

Het begon zo mooi. Op 24 september 2020 waren Bep en ik 60 jaar getrouwd. Natuurlijk wil je dit vieren met je kinderen, hun echtgenoten en je kleinkinderen.

Echter het coronavirus bracht ons aan het twijfelen wat te doen. Onze dochters Georgette en Monique bedachten dat het best wel mogelijk was een feestje te organiseren en ook rekening te houden met het coronavirus. Hoewel wij op een bepaald moment best wel wisten dat zij van plan waren om dit jubileum niet zo maar voorbij te laten gaan, maar zij lieten ons raden wat hun plannen waren.

Op 24 september om 17.00 uur wisten Bep en ik nog steeds niet wat er ging gebeuren. Wij werden opgehaald door onze oudste kleindochter en haar man. Wij werden afgezet bij een prachtig terras in Voorburg waar wij werden opgewacht door onze kinderen, hun echtgenoten en hun kinderen. De moeder van onze schoonzoon Peter was aanwezig en mijn zussen en hun echtgenoten. Ook vrienden en vriendinnen van onze kleinkinderen waren erbij. Kortom iedereen die ons lief is.

Daarna gingen wij met alle genodigden naar de Hoftrammm Tramrestaurant waar ons gezelschap werd getrakteerd op een 4-gangen diner, terwijl de tram een fantastische rondrit maakte door een groot deel van de stad.

Het vervolg van mijn verhaal kan worden omschreven als een rollercoaster.

Omdat ik mij al enige tijd niet echt fit voelde en  Bep en ik al geruime tijd niet -mede door het coronavirus-  bij de huisarts waren geweest om de bloeddruk te meten, heb ik op 18 september een afspraak gemaakt om een ECG te maken. Dit was voor de huisarts voldoende reden om mij naar de afdeling cardiologie in het Reinier de Graaf te verwijzen.

Op 5 oktober werd ik in Reinier de Graaf verwacht voor het maken van een ECG en daarna een fietsproef. Aansluitend stond een consult bij de cardioloog gepland. De fietsproef werd na het zien van de ECG afgeblazen en ik werd verwezen naar de Eerste Hart Hulp. Na enkele onderzoeken werd ik opgenomen. Kort daarna werd via een katheterisatie vastgesteld dat ik een operatie waarbij 3 omleidingen noodzakelijk waren,  moest ondergaan. In verband hiermee werd ik overgebracht naar het Haga ziekenhuis. De operatie werd al snel vastgesteld op 12 oktober. Helaas werd bleek ik een infectie te hebben opgelopen bij het plaatsen van een infusienaald. Dit heeft er toe geleid dat ik later naar huis kon en tot 3 november nog antibiotica krijg toegediend.

Gelukkig gaat nu alles naar wens mede dankzij alle warme blijken van belangstelling en welgemeende wensen. Een prachtige fruitmand van de selectie en tientallen kaarten van diverse leden.