Thin Lizzy

Ik mis jullie

De afgelopen zaterdag was het wederom oefenen voor onze jeugd < 18 jaar. Goed dat de jeugd bezig is en jammer dat we niet iedereen kunnen zien!  Juist die kleine praatjes met elkaar of de dingen die er toe doen in het leven zijn belangrijk om te delen met elkaar. Met Cees Zonneveld (Gijs voor intimi) gaat het goed na zijn zware operatie, Huib Bakker revalideert thuis, zo zitten Alet de Brabander en Caroline Soer ook thuis met malheur. Lastig hoor als je elkaar eerst elke week ziet en nu de geluiden via de tamtam moet vernemen. Cees Boeters is klaar met zijn behandelingen en Koos Hanemaaijer gaat zonder rollator het huis niet meer uit, maar is wel van die vreselijke ziekte genezen verklaard. Zo maar een paar berichten uit de KMD ziekenboeg. Gelukkig hebben we de telefoon nog en kunnen we met elkaar bellen of en kaartje sturen! Juist het sociale aspect wordt in deze coronatijden zo gemist aan de voetbalvereniging. Voetbal onder < 18 jaar lukt nog wel, maar verenigen zit er vrees ik voorlopig nog niet in.

Besturen

We gaan het horen dinsdag as. als de minister president weer met de volgende mededelingen komt. Besturen betekent dat we de conclusies van de ministeriele presentatie als een wiedeweerga vertalen in maatregelen die we moeten nemen voor de club. En dat is best intensief. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn en een goede discussie hoort bij een uiteindelijk weloverwogen beslissing. Maar het betekent een hoop extra werk dat niets met de voetbalsport te maken heeft maar wel met het leiden van een club omdat de nationale gezondheid in het geding is. Iedere sportclub heeft er mee te maken en het is goed dat we in nauw contact staan met vooral de Westlandse clubs.  We hebben een goed beeld hoe die verenigingen met de problematiek omgaan.

Corona vraagt een extra stretch aan onze bestuursleden en ik ben vreselijk blij met dit deskundige bestuur waar iedereen zonder morren zijn taken oppakt. En ……… we kunnen bogen op een fantastische trainersstaf en begeleiders die ook deze zaterdag weer zorgden dat er onderlinge wedstrijden waren en dat we doorgaan met sporten. Buitenspelen en een frisse neus halen is immers zo belangrijk.

Nu: digitaal inschrijven voor de ALV

27 november as. om 20.00 uur is de eerste Online Algemene Leden Vergadering. Juist nu is het elkaar ontmoeten, al is het online, erg belangrijk. Hoe staat de vereniging ervoor? U kunt het allemaal via onderstaande link beleven.  Meedoen is heel eenvoudig. Gebruik de button op de website of vul je gegevens in via onderstaande link:

Inschrijven Digitale ALV 27-11-2020 (https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=pf9dYF-BukekPQlGHNa0xoY3TH9xq3xNsr_KVGLfWPpUOTVBNTE1UUdaODdHMEJOQURYTjNZSFRIRC4u)

Je kunt je inschrijven t/m vrijdag 13 november as. 41 leden gingen je al voor. Zorrug dat je er bij bent!

Help KMD en sponsor je eigen team

Het zal jullie niet verbazen dat KMD inkomsten mist door de gesloten kantine.  Sponsoring is dan een belangrijke bron om de contributie laag te kunnen houden. Dat kan nu extra aantrekkelijk door sponsoring van je eigen team of team van je kind. Met jouw logo of van je werkgever op de rug van de wedstrijdshirts van het team. Voor de periode januari 2021 – juni 2023 (dus 2,5 jaar) betaal je slechts € 750,- ex BTW.

Alles wat je hoeft te doen is een bericht te sturen naar sponsorcommissie@sv-kmd.nl

JO16-1 tegen de JO15-2

Wat ben ik blij dat ik ook jeugd scheidsrechter ben bij KMD. Ik stel me op deze wijze op de hoogte van het niveau en het spelplezier bij de jeugd. Ruud Fidder onze scheidsrechter coördinator had weer een mooie pot uitgezocht. Eerst dacht ik de JO15-1 tegen de JO15-2 maar het werd de JO16-1. Vooraf werd er gevreesd voor een walk over door de JO15-2 en we spraken vooraf af dan in de rust te gaan mixen. Het werd een hele andere wedstrijd, een spannende wedstrijd vooral waarbij de JO15-2 in de eerste helft veel beter was en de JO16-1 van zich afbeet en niet opgaf. In de rust werden er overwinningspremies in het vooruitzicht gesteld. Ik heb een sympathie voor de JO15-2 en beloofde het team bij een ruime overwinning mee te nemen naar de oliebollenkraam, maar ik zag dat de leider van de JO16-1, Marcel van der Gaag, zijn manschappen oppepte en ook “iets lekkers” in het vooruitzicht stelde. Zijn team pakte dat goed op en in de tweede helft stuwde Marcel zijn team tot grote hoogte. De wedstrijd kwam meer in evenwicht ook omdat het fysiek van een jaartje ouder bij de JO16-1 veel uitmaakte. De JO16-1 won uiteindelijk niet maar liep wel juichend van het veld en Marcel van der Gaag mag de komende week trakteren.

Ik denk dat zijn partner Anita iets lekkers maakt voor de jongens? Vooral met veel inzet, die de oud- veteraan zelf ook kenmerkte, behaalde de JO16-1 een resultaat. Trainer & coach Mike Boutkan sprak de JO15-2 na afloop toe en gaat dinsdag as. weer lekker trainen. De oliebollen voor de JO15-2 blijven nog even in het vet.

KMD 1 en 2

Geen nieuws van de selectie! Misschien volgende week? Tot die tijd hoop ik op beter nieuws van Rutte en luister ik naar “the boys are back in town” van Thin Lizzy en de jongens van de selectie naar “we don’t play” van Disciple.

Blijf gezond en hou je haaks

Foto Peter Foto Peter
IMG-20201101-WA0000 IMG-20201101-WA0000