De roze trui

Eerste Online Algemene Leden Vergadering

We hebben ons best gedaan de Algemene Leden Vergadering toch voor alle leden te kunnen organiseren. We beseffen dat het niet ideaal is en een bijeenkomst met leden in een volle kantine beter en veel leuker is. Toch moeten we verder als bestuur omdat er toch goedkeuring van leden is vereist, daarom hebben we voor een online bijeenkomst gekozen.

Elders op de site vindt u een aanmeld button om aanwezig te kunnen zijn op de Algemene Leden vergadering van 27 november as. De reden dat we digitaal gaan, lijkt me gezien de coronamaatregelen duidelijk. Het wordt een bijzondere gelegenheid waar het voor iedereen met een computer heel simpel is om deel te nemen. Slechts met één muisklik ben je al digitaal aanwezig!

Er is helaas geen mogelijk om persoonlijk, in de kantine etc, een oproep te doen. Met een campagne via de site, social media en de nieuwsbrief worden leden opgeroepen om deel te nemen.

De uitvoering m.b.v. een camera en geluid via Microsoft Teams is deze week getest, we hebben een helpdesk geïnstalleerd om u bij de toegang bij te staan en u kunt nog steeds uw vragen of opmerkingen kwijt al is dat nu schriftelijk en voor de vergadering. De toegang is veilig maar niet anoniem omdat u zich met mailadres kenbaar maakt aan het bestuur. Uiteraard organiseren we de digitale bijeenkomst op een AVG-verantwoorde wijze en worden alleen de presentielijst en de voor de vergadering relevante stukken bewaard.

Deze online vergadering wordt een bijzondere! De Eerste Online Algemene Leden Vergadering, daar moet je bij zijn. U wordt elke week bijgepraat en met het laatste digitale nieuws op de hoogte gehouden.

ING verlengt sponsorcontract met KMD

De afgelopen 6 jaar is ING onze trotse hoofdsponsor geweest. Met veel plezier kunnen we meedelen dat ING deze periode met drie jaar heeft verlengd en tot 2023 onze hoofdsponsor blijft. Een van de speerpunten van ING is het ondersteunen en stimuleren van meiden- en vrouwenvoetbal en daar zullen we de komende jaren vanuit KMD ook aan blijven bijdragen.

Hulde aan onze sponsorcommissie die de afgelopen periode druk bezig is geweest met de contacten met ING en de voorwaarden heeft gecreëerd om weer in aanmerking te komen voor een nieuw contract met onze loyale hoofdsponsor.

KMD op TV

Bram Meijer is oud wethouder van de gemeente Westland en was jaren lang leider van onze Dames Rosé Olé team. Bram is deskundige op het gebied van verkeer en ambassadeur van Veilig Verkeer Nederland. Begin van de week wed ik gebeld of ze voor het bewustzijn van verkeersveiligheid bij KMD een reclame spot op mochten nemen. Voor de spot hadden ze drie jeugdspelers en een coach nodig. Echt iets voor KMD lid, trainer en jeugdcoach Kaelig Morsdorf. Hij rekruteerde van de JO13, Yannick Morssink, Benjamin Stam en Natalja Wijnants voor de rollen en zo werd er rond veld 4 en de fietsenstalling met camera, geluid en een producer een heuse spot voor op de regionale TV en radio opgenomen. Kijk maar goed op de WOS, TV West etc. KMD heeft echte TV sterren!

KMD JO17-3 tegen KMD JO15-1

Van scheidsrechter-coördinator Ruud Fidder mocht ik deze zaterdag de onderlinge oefenwedstrijd van de JO17-3 tegen JO15-1 fluiten. En het was goed om op een verder leeg KMD te zijn en te zien dat de jeugd lekker bezig was en ook de begeleiding serieus zaken maakte van de coronamaatregelen.

Bij de JO15-1 deden een aantal zeer jonge spelers mee en dan is het goed oefenen op je fysiek tegen jongens van 16 jaar. Juist op deze leeftijd zie je de ontwikkeling en maakt fysiek een verschil. Het was een echte en leuke wedstrijd waarin met plezier werd gevoetbald. De uitslag doet er dan ook niet zo toe, maar deze had net zo goed andersom kunnen zijn.

Ik houd van technisch verzorgde voetballers en ben bij de jeugd altijd op zoek naar de nieuwe Jesse de Waard, onze aanvoerder van KMD1. Dat we talentvolle jeugd hebben, zie ik altijd als ik weer een wedstrijd van de jeugd van Ruud mag fluiten. Jaren terug zag je “het” al aan Sam en Cyrus Haghighat, je ziet het nu aan Leandro Havinga en ik zag deze zaterdag de jonge Niels van Brussel een puike partij spelen. Maar of al die technische bagage een garantie is om later door te breken in KMD1? Daar heb je ook een sterk lichaam en een dosis inzet voor nodig. “De overgang” naar een volgende leeftijdsklasse is altijd een belangrijke stap. Heel goed mogelijk dat een speler van de JO17-3 vanwege zijn stormachtige ontwikkeling straks in KMD1 speelt. Voorlopig zet ik na deze wedstrijd mijn pijlen op Niels van Brussel.

Voetbal op TV

Geen nieuws van de selectie, alleen voetbal op TV of op Studio Sport wielrennen kijken. Even wat anders dan je druk maken om de coronamaatregelen. Wie gaat de Giro winnen? Best spannend en voor mij meer een wedstrijd dan VVV-Ajax. Het blijft behelpen zo zonder publiek en we “motten wat?” om onszelf te vermaken.

Het bestuur vergadert digitaal en heeft veel werk om te gaan met de coronamaatregelen, de organisatie en het besturen. Ontspannen en sporten doen we nu met een mooie fietstocht. En nee, ik draag geen roze trui maar een trui van Henk Baars. Wie dat is, is weer een heel ander verhaal.

Tot gauw, blijf fit en gezond

Foto Peter Foto Peter
IMG-20201025-WA0000 IMG-20201025-WA0000