Kantine zaterdag dicht

Lastige maar noodzakelijke beslissing

We hebben er een aantal dagen mee geworsteld. Hoe kunnen we het maximaal toelaatbaar en vooral beheersbaar aantal mensen in de kantine, dat ook voor KMD geldt, handhaven, zonder mensen uit te sluiten of te bevoordelen? . Of allemaal wel, of allemaal niet?  Op een zaterdag zijn we met honderden mensen en gezien de te verwachten weersomstandigheden is buiten verblijven ook geen prettige optie, maar wat als iedereen tijdens de regen naar binnen wil?

Afgelopen zaterdag is gebleken dat het handhaven van de regels buiten al niet te doen was en als dit nu binnen gebeurt lopen we direct de kans te moeten sluiten ( meer controles zijn aangekondigd). Nog belangrijker vinden wij het risico op besmetting te groot om daar onze leden aan bloot te stellen. Het virus grijpt om zich heen en bij meerdere clubs in de regio komen besmettingen voor inmiddels. KMD is er tot op heden direct van gevrijwaard, maar meerdere spelers, ouders en begeleiders zijn inmiddels wel getest of door besmettingen van familieleden of collega’s in quarantaine geplaatst.

Daarom hebben we besloten de kantine zaterdag te sluiten. Alleen bestuur, barmedewerkers, commissieleden, trainers, leiders, scheidsrechters, verzorgers die direct betrokken zijn bij de organisatie rondom de vereniging en het voetbal specifiek, zijn toegestaan in de kantine. Zij dienen zich allemaal eerst te registreren door de online QR code te scannen. De code is actief en in de JC kamer kan je jezelf registreren.  (Zie afbeelding pagina) Toiletten blijven toegankelijk en we doen ons uiterste best om aan de zijkant van het clubgebouw een uitgifte punt voor de consumpties te regelen. We proberen daarvoor een tent op te bouwen, die we hebben maar al heel lang niet gebruikt is.  Afhankelijk van de verder te nemen (regionale) maatregelen hebben we ook besloten om volgende week extra (party) tenten te kopen, zodat we de buitencapaciteit  kunnen vergroten. Wij doen dit allemaal om de essentie van onze club, het voetbal, te blijven faciliteren zo lang het toegestaan is. Gelukkig kunnen we dat blijven doen voorlopig,  de kleedkamers blijven ook toegankelijk zoals we dat al weken doen maar het zijn uitdrukkelijk geen schuilplaatsen tegen de te verwachten regenbuien.

Wij begrijpen dat deze maatregel niet populair is, maar we kunnen niet anders, gegeven de omstandigheden. Wees alert, zorg voor elkaar, spreek elkaar aan en houd je aan de algemeen bekende regels.  Daar zijn we al 81 jaar goed in en deze crisis komen we met zijn allen ook wel door.  Houd de berichten in de gaten de morgen en zaterdag, want het kan zo maar weer veranderen.

De beste methode om af te komen van alle regels is je er voorlopig aan te houden.

En oh ja, neem een paraplu mee zaterdag.

Bestuur KMD

2020-09-18_23-52-06 2020-09-18_23-52-06