Verslag KMD - MVV’27 19-09-2020

19 september 2020, we voetballen weer! Het voelde als vanouds. ‘s Morgens bij het halen van een ontbijtje begon het al. Blijkbaar heb ik ongeveer hetzelfde ritme als een paar trouwe KMD supporters. Bij de winkel in Wateringen is de wedstrijd van vanmiddag al direct het onderwerp van gesprek. We mogen weer!

Even na 2 op de fiets naar het sportpark, zonnetje erbij. Prachtig weer voor een heerlijke pot. Druk op de parkeerplaats en zowaar moeite om een plekkie voor de fiets te vinden. Wedstrijden die aan de gang zijn, toeschouwers langs de lijn, terras gezellig druk. Helemaal zoals je het graag ziet. Of toch niet? De wedstrijd van het 2e ging niet door vanwege een corona besmetting bij de tegenpartij. Jammer want het 2e zat net in een goede ‘flow’. Bij het hoofdveld aangekomen doet je beseffen dat het toch wel raar is dat er hier meer toeschouwers op de tribune zitten en langs het veld staan dan bij Bayern München tegen Schalke 04. Vreemd. Rare tijden nog steeds.

Dan de wedstrijd. Direct een pittige tegenstander. KMD in de vertrouwde opstelling die we in de voorbereiding hebben gezien. Zo even na half drie, nadat Amber als pupil van de week met een heerlijke solo en krachtig schot al had gescoord, de aftrap. De start van de competitie 20-21 is een feit. En binnen de minuut al gelijk spanning. MVV krijgt een vrije trap op een ideale afstand en heerlijk voor een rechtspoot. De bal krulde langs de muur. Odens kon er nog net zijn hand achter krijgen en de bal tot corner verwerken. De toon was gezet, iedereen stond op scherp.

MVV nam in de beginfase wat meer het initiatief. KMD kwam wat voorzichtig uit de startblokken. Na ca. een kwartier spelen voor het eerst een kans. Op een diepe pass kwam de keeper van MVV uitlopen, schoot de bal tegen een MVV verdediger en in de kluts werd de bal tot corner verwerkt. De eerste echte uitgespeelde aanval na een klein half uurtje. Een snelle counter, Mitch steekt het veld over en speelt diep op de vrije Bradley. Zijn schot mist kracht en gaat voorlangs. Ook MVV blijft de aanval zoeken, een schot in de 37ste minuut ging net naast het doel. Zo nu en dan was te zien dat MVV collectief aan het kantelen was. Een zwerm blauwhemden bewoog zich als één groep van de linker- naar de rechterkant en weer terug. Daardoor ontstond er veel ruimte langs de flanken voor KMD en kon vaak de bal ’cross’ gespeeld worden. Veel kansen waren er echter niet over en weer en zo gingen we met een 0-0 stand rusten.

Na de rust een vergelijkbaar beeld. In de 51ste minuut een kans voor MVV. Een doorbraak op links. Met een venijnig schot werd geprobeerd de bal laag in de korte hoek te krijgen. Odens stopte het schot, de bal ketste af op Dennis. Er was appèl voor hands maar de scheidsrechter wilde van niets weten. Voor KMD was het Arend die zich na bijna 55 minuut vrij speelde in het strafschopgebied en met een harde droge knal de MVV keeper op de proef stelde. De bal was recht in zijn handen. Gevaar geweken. KMD begon wat meer te drukken en het initiatief te nemen. Bradley vuurde nog een schot maar deze ging over. Na een uur twee wissels. Sam en Timo voor Dylan G en Metehan.

Lang hoefde Sam niet op zijn eerste kans te wachten. Al binnen 5 minuten kwam hij oog in oog met de keeper. Zijn inzet was wel geplaatst maar ook een prooi voor de MVV goalie die zich prima had opgesteld. Het tempo ging omhoog, de spanning nam toe. Bijna in de 80ste minuut een vrije trap voor KMD op zo’n 20 meter voor het doel. Een klusje voor Jesse. Met veel gevoel ging het schot om de muur; maar ook hier stond de MVV keeper goed opgesteld. Hij wist de bal naar de zijkant weg te werken; de inkomende Sam kwam net een paar tenen te kort om de bal te raken en voor de rebound te zorgen.

Langzaamaan komt dan dat gevoel naar voren van: zal het zo’n 0-0 wedstrijd worden? Nou vandaag zeer zeker niet. Dylan A had daar hele andere gedachten bij. Zo rond de 83ste minuut creëerde hij zelf zijn eigen ‘moment of fame’. Het moet ergens op ruim 40 meter van het doel geweest zijn. Dylan aan de bal. In zijn ooghoeken zag hij net een kiertje tussen de keeper en het doel. Daar kan een bal tussen, moet hij gedacht hebben. Met chirurgische precisie werd de bal over de keeper geplaatst en verdween in het doel. Wat een werelddoelpunt !

De kop is eraf. KMD pakt haar eerste overwinning. Laten we hopen dat dit het begin is van een mooie serie en dat we in ieder geval kunnen blijven voetballen en wedstrijden kunnen blijven bekijken. Graag tot volgende week, dan uit bij Quick Steps.

Blijf gezond.