Corona Update en de hoofdlijnen van de maatregelen

Alleen samen houden wij Corona buiten de vereniging.

Beste KMD leden,

Op 22 augustus wordt er weer gevoetbald met vriendschappelijke wedstrijden. Hierna zullen nog veel wedstrijden volgen want alle elftallen staan te trappelen om te gaan oefenen voordat de competitie begint. Ook dit jaar willen we graag iedereen weer met veel plezier laten voetballen, maar het zal “anders” zijn dan voorgaande jaren.

In haar Corona protocol volgt KMD het RIVM/NOC NSF/KNVB die voor spelers, begeleiders, trainers, scheidsrechters, vrijwilligers, ouders, toeschouwers en voor het gebruik van de accommodatie belangrijke aandachtspunten heeft. Kortom voor iedereen die zich op het sportcomplex bevindt, gelden afspraken die d.m.v. borden, routepijlen, hand outs en vrijwilligers kenbaar worden gemaakt en opgevolgd dienen te worden.

Bij ieder lid en bezoeker van het sportcomplex ligt de persoonlijke verantwoordelijk voor het naleven van die afspraken. Begeleiders, ouders, trainers en scheidsrechters hebben allemaal een taak in het naleven en het opvolgen van de gevraagde Corona maatregelen.

De basis van de te treffen maatregelen is altijd;

Houd 1,5 meter afstand,

Houd je aan de hygiëne voorschriften,

Ga verantwoord met je gezondheid om, blijf bij klachten thuis en hou je aan de maatregelen.

Het naleven voorkomt veel ellende en mogelijke verstrekkende beslissingen als de maatregelen niet worden nagekomen of erger als er Corona gevallen op KMD worden vastgesteld. Zo ver hoeft het uiteraard niet te komen als iedereen zich voorbeeldig en als een waardig KMD-er gedraagt. Het is vooral belangrijk dat wij met de ouderen bij KMD rekening houden. Wij vertrouwen er op dat iedereen zijn of haar verantwoordelijk neemt en het respect toont dat nodig is om met de genomen Corona maatregelen onze sport te kunnen blijven beoefenen of beleven.

Het bestuur heeft haar uiterste best gedaan om het protocol aan Corona maatregelen zo goed en praktisch mogelijk te vertalen. We begrijpen dat de maatregelen mogelijk als lastig of onduidelijk worden ervaren en dat er veel van je wordt gevraagd. Als je vragen hebt, kun je bij alle bestuursleden terecht en in het bijzonder bij onze Corona Coördinator Marco Schregardus.

Wij zijn, net als jij wellicht, benieuwd naar de uitvoering in de praktijk. Omdat de uitvoering van de maatregelen al moeilijk genoeg is, vragen we op voorhand begrip als het bestuur besluit om bij te sturen of te veranderen. We vragen aan alle KMD-ers om het bestuur te steunen in het gezamenlijk streven naar een Corona vrije toekomst.

Ben je benieuwd hoe het sportcomplex er bij KMD nu uitziet? We hebben borden geplaatst, routepijlen aangebracht, de indeling in de kantine aangepast etc. We hopen dat we zo duidelijk mogelijk zijn geweest. En vind je het pand niet mooi geworden? De opstallen zijn van verse lak voorzien en is er flink opgeruimd. Een frisse start dus met als doel, dat het bestuur gaat voor een vlekkeloze competitie in het seizoen 2020 – 2021 en u veel plezier wenst bij de wedstrijden.

De uitgebreide versie van alle protocollen, voor de verschillende categorieën  vind je op de website Corona protocollen (https://www.sv-kmd.nl/pg-21658-7-132395/pagina/a2_corona.html) Voor nu de hoofdlijnen;

Jeugdafdeling

De toegang van ouders en begeleiders in de kleedkamers is in principe verboden. Voor de allerkleinsten maken we natuurlijk een uitzondering.

Help de spelers om de regels zo goed mogelijk uit te voeren en spreek ze aan wanneer dat niet gebeurt; Spreek ook de ouders aan, want we hebben een voorbeeldfunctie met zijn allen

Het hek bij Hornbach aan de Bovendijk blijft dicht.

Betalen doen we uitsluitend met de PIN, dus geen contact geld

Om aan de maximaal 100 mensen binnen te voldoen zijn er tafels gerangschikt. KMD biedt dan plaats aan ongeveer 60 bezoekers. Plus ongeveer 30 extra bij de achteringang van de keuken. Rest blijft buiten en binnen zitten we.

Er zijn voldoende schoonmaakmiddelen aanwezig. Bij de ingang en bij de ingang van de kleedkamers

Volg altijd de aangegeven route

Geen zitplekken aan de bar, op deze manier kan er beter afstand worden gehouden tot barmedewerkers en bezoekers die iets willen bestellen; Er komen spatschermen te hangen

Uitgifte van etenswaren uitsluitend bij achterkant kantine

Senioren en dames

Zorg ervoor dat spelers buiten de normale en noodzakelijke sport gerelateerde contactmomenten geen fysiek contact hebben zoals tijdens het vieren van een overwinningsmomenten of tijdens een wissel

Verblijf  zo veel en zo snel mogelijk buiten de kleedkamer.

Consumpties in de kleedkamer zijn verboden

Tassen in het rek of mee naar het veld. Geen tassen en kleding achterlaten in kleedkamers

M.u.v. KMD1 zijn er geen vaste kleedkamers

Bezoekende verenigingen melden zich in de (jeugd)commissie kamer en worden per team gevraagd zich te registreren. Daarvoor ligt een formulier klaar.

KMD geeft als advies dat bezoekende verenigingen zich omkleden op het eigen terrein of thuis. KMD kan niet garanderen dat er voldoende kleedruimte is voor iedereen. Er mogen maximaal 8 spelers in een kleedkamer dus dat betekent globaal een dubbelde bezetting

Geforceerd stemgebruik of zingen langs en in het veld, zoals schreeuwen en spreekkoren, is niet toegestaan;

Houd team besprekingen buiten op het veld;

Bedankt voor de medewerking.

corona kmd corona kmd
2020-08-19 10.36.52 2020-08-19 10.36.52