Lockdown

Op slot

KMD zit op slot. Op het toegangshek zijn diverse meldingen opgehangen door de gemeente. Zo is het sportpark verboden toegang als het is afgesloten. Dat bord hangt er al sinds de in gebruik name van het sportpark. Hiermee wil de gemeente en de vereniging de opstallen en de velden beschermen tegen onbevoegden, overlast en molest.

Jongeren klommen in al die jaren toch over de omheining heen om te kunnen voetballen. Zeker op zondag als het mooi weer was en de lege kunstgrasvelden als een magneet werkt voor de jeugd. Want die wil voetballen en kan hiervoor bijna nergens in Wateringen terecht. Ik begrijp het zo goed, je wilt naar buiten en spelen met je vriendjes. Maar dat gaat nu even niet! Ik hoop dat de jeugd en de ouders van die jeugd goed begrijpen dat de regering vanwege het coronavirus niet voor niets maatregelen hebben genomen. Op het hek zijn door de gemeente twee extra borden geplaatst. Wij hopen op begrip en de gemeente gaat handhaven, sanctioneren en boetes opleggen als er toch op de velden wordt gespeeld. Niet doen dus!

Hoe nu verder?

Het bestuur heeft deze week voor het eerst in haar geschiedenis via skype vergaderd. En dat ging prima. De coronacrisis was de hoofdmoot van het programma, want hoe gaan we nu verder? Er stond veel op het programma en er moet op lange termijn (o.a. voor het nieuwe seizoen) best veel worden georganiseerd. Het bestuur moet duidelijkheid geven. Welnu; voor de korte termijn zijn alle activiteiten voor maart en april afgelast. De KNVB komt deze week met het vervolg op de maatregel dat er geen activiteiten tot 6 april plaatsvinden. De KNVB volgt hierin de maatregelen van de overheid en KMD volgt weer de KNVB.

Ik ben benieuwd wat er deze week wordt besloten. Het is waarschijnlijk dat er een verlenging komt van de lockdown tot in mei. In België is de gehele amateurcompetitie voor dit seizoen verder afgelast. We volgen de berichtgevingen deze week en houden u op de hoogte van het vervolg.

Over Piet Hollaar via skype

Het bestuur heeft een agenda, een actiepuntenlijst met deadlines, notulen, een besluitvormingsregister en ieder bestuurslid heeft mededelingen op zijn/haar functiegebied.

Er speelt ook nu op elke gebied “van alles” en we hadden elkaar veel te vertellen, via skype dus. Zo was voor mij de uitvaart van Piet Hollaar een ingrijpende en indrukwekkende gebeurtenis. Ik schat meer dan 50 collega’s van de gemeentewerken stonden langs de route de uitvaartstoet op te wachten. Met zwaailichten aan en de hand op de borst bewezen zij Piet de laatste eer. Dat deed ook de staf van de selectie van KMD, zij liepen mee met de wagen waar de kist in lag, om Piet op zijn laatste meters te begeleiden. Een fantastisch gebaar! Buiten stond een doedelzakspeler voor een laatste saluut. En binnen zaten de  genodigden om de kist heen. Ik mocht ten overstaan van de familie Hollaar, namens de vereniging, het woord voeren. Bizar en ook weer mooi om Piet met al die verhalen te mogen eren en memoreren.

Om dan weer over te schakelen naar de dagelijkse gang van zaken is vreemd en lastig. Het liefst wil je dan even niks meer, maar de wereld draait door en staat door het coronavirus in brand. Je moet verder!

Hart onder de riem

Voetbal en KMD zijn een bijzaak. De sponsorcommissie heeft uw aandacht gevraagd voor de lokale ondernemers die rechtstreeks geraakt worden. De winkeliers, de kleine zelfstandigen die het nu extra moeilijk hebben. Ook wij hopen dat u hen ondersteunt in deze barre tijden. “Een hart onder riem” staat elders op de site.

Natuurlijk leven we mee met al onze sponsors. Elke organisatie wordt immers op dit moment geraakt en er is angst. Angst om ziek te worden, angst voor een recessie en angst voor de persoonlijke toekomst. Met elkaar praten, in verbinding zijn, is juist nu belangrijk. Die aandacht zal lastig face to face zijn, maar een belletje, een kaartje, een berichtje via de mail of whatsapp is een kleine moeite, toch?

Wij steunen al onze leden en alle sponsors in deze bizarre tijd. Houd het hoofd rechtop en houd de moed er in. Kan ik iets voor u doen? Of weet u iemand die het extra moeilijk heeft en mijn of onze aandacht extra kan gebruiken dan hoor ik het graag.

Vooruitkijken

We kunnen nog niet verder kijken dan in mei en de ontwikkelingen afwachten. Zo kunt u lezen op de site hoe we omgaan met de aanmelddag en het toelaten van leden voor het nieuwe seizoen. De aanmeld dag van 4 april as. gaat niet door. Het liefst zien we alle aspirant jeugdleden, hun ouders en zijn benieuwd naar hun motivatie en rol om als vrijwilliger ons bij te staan. Dat proces zal nu anders en digitaal verlopen.

Per 1 april as. hadden we onze KMD rookvrij campagne willen lanceren. Dat gaan we bij hervatting alsnog doen. De borden voor een rookvrije generatie zijn reeds verspreid op het complex. De luifel voor de aangewezen rookplek is geplaatst en ziet er strak uit.

Zoals eerder gemeld kunnen we niet verder vooruitkijken. De ontwikkelingen in de komende maanden, zullen het verloop van de uitvoering van de activiteiten in mei en juni bepalen.

Wel zijn we bezig om scenario’s uit te werken voor de financiële huishouding en de organisatie van activiteiten die later gepland staan. We bereiden ons voor en komen bij u terug als er meer nieuws is.

Blijf fit en denk aan je gezondheid

image1 image1
IMG-20200329-WA0000 IMG-20200329-WA0000