In Memoriam Piet Hollaar

KMD verliest een markante persoonlijkheid

De wereld doet triest aan onder het juk van het coronavirus. KMD ligt plat net op het moment dat we met elkaar een groot verlies te verwerken hebben.

Met grote droefheid hebben wij kennis genomen van het overlijden van onze ontvangstmanager Piet Hollaar.

Amper vijf maanden na het overlijden van vader Loes Hollaar, krijgt de familie weer een klap te verwerken. We hadden graag bij Piet willen zijn deze laatste dagen maar vanwege de maatregelen tegen het coronavirus hebben we die kans niet gekregen. Het ging ook zo snel bergafwaarts de laatste dagen.

Piet komt uit een bekende KMD familie. Vader Loes was erelid en was meer dan 70 jaar betrokken bij de vereniging en heeft tal van (bestuurs)functies bekleed. Piet kreeg KMD, net als broer Jan en zus Annemarie, met “de paplepel” ingegoten. De families Hollaar en Roobol hadden in die jaren een prominente plaats binnen de vereniging.

Piet was een speciale jongen. De spelers van KMD2 vonden het prachtig dat Piet bij het elftal rondhing. Ook leider Otto Elgersma schatte Piet zijn aanwezigheid op waarde en al op jonge leeftijd werd Piet hulpleider bij KMD2. Piet ging erg op in zijn rol, totdat de situatie niet meer houdbaar was omdat hij de scheidsrechter van alles verwenste. Door toenmalig voorzitter Ton Verbraeken werd hij, o ironie, ontvangstmanager van de vereniging gemaakt. Nu mocht hij namens KMD de scheidsrechters begeleiden en de gasten van de vereniging ontvangen. Deze taak vervulde hij met verve en o, wat was hij trots op zijn functie.
Als speler van KMD2 heb ik hem zijn eerste “contract” gegeven en de afgelopen zomer hebben we samen zijn laatste “contract” ondertekend want Piet nam zijn functie uiterst serieus. De bestuurskamer was zijn domein. Ook toen hij hartproblemen kreeg kon je op Piet rekenen en werd iedereen voorzien van een consumptie of de zelf meegebrachte taart. Piet was een vrolijke noot en je kon altijd rekenen op een grap of een mop. KMD zat bij Piet in hart, zoals hij ook bij veel leden en de gasten van de vereniging een speciale plaats had.

Piet was pas 55 jaar en we verliezen in hem een markant lid. Meer dan 40 jaar is Piet vrijwilliger geweest van onze vereniging. Piet’s carrière bij KMD markeert hoogte en dieptepunten en we hebben veel met Piet meegemaakt. KMD gaat Piet enorm missen en we danken hem voor zijn bijdrage.
Piet wordt in besloten kring gecremeerd. Het is vreemd dat we nu niet met de hele vereniging afscheid kunnen nemen van Piet. Via de KMD website is er een condoleance register ingericht en als de mogelijkheid zich voordoet, zal er in de kantine een herdenkingsdienst plaatsvinden.
Wij wensen zijn moeder Teus, Jan en Esther, Annemarie en Ruud, Romy en Dailee, Stacey en Quinten en overige familie en vrienden heel veel sterkte om dit verlies te verwerken.

Er is een online condoleance register voor Piet ingericht:

Op https://www.memori.nl/gedenkplaats/piet-hollaar (https://www.memori.nl/gedenkplaats/piet-hollaar) is het mogelijk een bericht, groet, foto, video of gedicht te plaatsen.  Piet zou het geweldig hebben gevonden als je daar iets persoonlijks over hem deelt..

Namens het bestuur van KMD
Peter van den Berg, voorzitter