Verslag KMD - Ariston '80 01-02-2020

KMD -Ariston’80

Hoe zou het worden vandaag? Kan KMD de draad weer oppakken na de nederlaag vorige week tegen Lyra? Naast weer in de ‘winning mood’ van eind vorig jaar komen stond ook sportieve revanche nemen op de agenda. De eerste wedstrijd tegen Ariston ging verloren, het spel van KMD toen was niet echt om over naar huis te schrijven.

Enfin, vandaag een winderige dag. De trouwe KMD supporters waren weer aanwezig en even na half drie ging de 2e competitiewedstrijd van 2020 van start. Vanaf het begin lag het initiatief bij KMD. Wel meer balbezit en meer druk naar voren maar echte uitgespeelde kansen waren er niet in het eerste kwartier.

De eerste kans moest dan ook uit een dood spelmoment komen. Wind, ergens rond de 20 meter voor het doel: ideale omstandigheden om de traptechniek van Jesse nog eens te tonen. Jesse zag dat de doelman van Ariston nog druk bezig was zijn muur neer te zetten en twijfelde geen moment. Met veel gevoel prikte hij de bal over de muur en jammer genoeg ook net over het doel.

Dan in de 20ste minuut een aanval over links. Nu was het Metehan die doorbrak en met een lage voorzet de ingekomen Bradley probeerde te bedienen. De bal ging net voor langs. KMD was beter in deze fase van de wedstrijd. Ariston leunde achterover en loerde op een kansje. Kansjes die er niet echt kwamen.

En dan na ruim een half uur spelen een bijzonder moment in de wedstrijd. De doelman van Ariston trapte de bal uit zijn handen en kwam daarbij buiten het eigen strapschopgebied. Dus hands. Nu zijn er niet veel assistent-scheidsrechters die daar voor vlaggen, maar deze van Ariston deed dit wel. Super sportief. De scheidsrechter kon niets anders doen dan te fluiten en een handsbal toe te kennen. Dit tot groot ongenoegen van de trainer van Ariston; met een woordenwisseling tussen trainer en assistent tot gevolg. Het maakte dat de verzorger van Ariston de rol van assistent moest overnemen.

En dan weer terug naar het spelmoment. De bal lag nog iets dichter bij het doel dan bij de eerste vrije trap en wederom was het Jesse die zich meldde. Nu stond de muur er wel en toch wist Jesse een gaatje te vinden. Met een mooie boog over de muur en buiten bereik van de keeper. Daar was de 1-0 en gezien het spelverloop ook de verdiende voorsprong.

Tot aan de rust kabbelde het spel op en neer. En zo gingen we naar de thee met deze stand. Na de rust iets meer druk van Ariston dat nu het voordeel van de wind in de rug had. Toch kwam ook in deze fase het gevaar van KMD.

Eerst was het Boyd die in het strafschopgebied hard uithaalde. Hij vond de doelman op zijn pad. Na een kleine 10 minuten spelen in de 2e helft wist Bradley zich over links door de verdediging te wurmen en de bal laag voor te krijgen. Helaas er was niemand om de bal in te tikken. KMD kreeg verschillende kansen om de score een meer aantrekkelijker aanzien te geven. Helaas, het lukte niet.

Het geduld van de KMD-aanhang werd op de proef gesteld. Maar na ruim een uur spelen was daar dan toch de 2-0. Na een inworp voor KMD vlakbij de achterlijn van Ariston ging het snel. Met een vloeiende combinatie in de kleine ruimte werd Boyd gevonden. Hij wist zich behendig vrij te spelen en op fraaie wijze de bal onder de uitgekomen keeper te plaatsen. De wedstrijd was gespeeld.

Ariston probeerde het nog wel maar was niet in staat om het de KMD-verdediging erg lastig te maken. En zo kon na iets meer dan 90 minuten de eerste overwinning van 2020 worden opgeschreven.

En als we dan toch bezig zijn met revanche te halen dan ook maar gelijk vooruit kijken naar de komende wedstrijd. Weer een thuiswedstrijd. Nu tegen Schipluiden. En net als bij Ariston werd daar de heenwedstrijd verloren. Alle reden dus om de ‘spirit’ van winnen vast te houden. We kijken uit naar volgende week. Bent u er ook weer bij?