Verslag Lyra - KMD 25-01-2020

Lyra – KMD 3-1

Het is zaterdag 25 januari 2020 en we gaan weer voetballen. De winterstop die meer op een zomerstop leek zit er weer op. De 13e wedstrijd van het seizoen, waarna we dus tegen iedere tegenstander hebben gespeeld. Na een paar minuten aftasten krijgt KMD in de 8e minuut een vrije trap net buiten het strafschopgebied van Lyra. Dit is een klusje voor Jesse. En hij stelt niet teleur. Met een geplaatst schot schiet hij de bal in de door de Lyra keeper wel erg vrijgelaten linkerhoek. 1-0 voor KMD. Een mooi begin van de wedstrijd. Maar Lyra reageert meteen en uit één van de aanvallen volgt een harde kopbal, gelukkig recht in de handen van onze keeper Odens. Beide teams vallen nu aan. Vinnie zet de bal na een vrije trap van Jesse voor en ziet de bal bijna in de verre hoek over de keeper in het doel vallen. Bijna, want de keeper weet hem net uit de hoek te tikken. En na een snelle KMD-aanval schiet Dylan de door Randy vrijgemaakte bal hard en tegendraads naast het Lyra doel. Het blijft 1-0. Lyra komt meer aan aanvallen toe en KMD moet terug. In de 29e minuut krijgt Lyra een vrije trap, welke hard binnengekopt wordt en Lyra zo op 1-1 brengt. Er volgen hierna meerdere corners voor Lyra die allemaal hoog voor het doel komen, maar ze worden over of naast gekopt. Wesley komt vervolgens net iets te laat om een mooie aanval van KMD af te ronden en vlak voor rust kopt Mitch alleen voor de keeper een door Jesse genomen vrije trap hard naast. Dit had de 2-1 moeten zijn……. Zo gaan we rusten met een 1-1 stand.

Na rust blijven beide ploegen aanvallen. Aan beide kanten weer corners die niet tot een doelpunt leiden. In de 65e minuut wordt een aanval van Lyra door KMD slecht uitverdedigd, waarna één van de Lyra-spelers met een mooi schot van afstand over Odens heen schiet. 2-1 voor Lyra. KMD dringt hierna aan om de gelijkmaker te forceren. Na zo’n afgeslagen aanval krijgt Lyra in de 75e minuut balbezit en plaatst een scherpe counter. Laurens komt ten val waardoor Lyra met 2 man tegen 1 KMD-verdediger komt te staan. En dat spelen ze prima uit. 3-1 voor Lyra. KMD probeert nog wat aan de stand te doen, maar het zit er helaas niet in vandaag. En zo verliezen we deze wedstrijd met 3-1. Toch wel teleurstellend, omdat duidelijk zichtbaar was dat Lyra als team meer energie in de wedstrijd stopte. Op het resultaat is niet veel af te dingen.

Zaterdag spelen we thuis tegen Ariston’80. Waarvan we in de heenwedstrijd nog smadelijk verloren. Wat heeft een team nog meer nodig om het één en ander recht te zetten. Dus laat het maar zien zaterdag!