Verslag Duindorp - KMD 07-12-2019

Duindorp – KMD 0-3

Op een veld dat veel weg heeft van mijn vroegere schooltuin speelt KMD als koploper tegen de hekkensluiter Duindorp. Meteen is duidelijk dat het veld goed voetbal niet toelaat. Beide teams proberen tot iets van voetbal te komen, maar slagen daar niet echt in. Jesse laat een paar keer van zich zien, maar ziet dat zijn schoten steeds een prooi voor de keeper van Duindorp zijn. Daar waar KMD probeert combinerend er nog iets van te maken, doet Duindorp dit vooral door hard te spelen. Sam en Metehan voelen dit aan den lijve. Voor Sam betekent dit zelfs dat hij zich geblesseerd moet laten vervangen door Lamar. Lamar zegt u? Ja, Lamar. Maar over hem zo meer. En zo is het bij rust nog steeds 0-0. Het lijkt een zeer matige wedstrijd en dus lange middag te gaan worden.

Maar dan de tweede helft. KMD komt heel anders terug uit de kleedkamer en zet Duindorp meteen onder druk. Lamar speelt alsof hij wekelijks in het 1e meedoet. Hij is groot en fysiek sterk en gaat net zoals de rest de strijd vol aan. Conditioneel blijkt KMD veel meer te kunnen brengen nu. Randy kopt in vrije positie uit een corner net over en Lamar kopt een voorzet van Metehan in de handen van de keeper. Duindorp staat met de rug tegen de muur en kan alleen door overtredingen KMD nog van zich afhouden. Na een uur spelen wordt Jesse in het 16-meter gebied neergelegd: penalty voor KMD. Dit is een klusje voor Dylan Arbouw. 1-0 voor KMD. Duindorp is nu gedwongen om risico’s te nemen, waardoor KMD meer ruimte krijgt. Er volgen meer corners en uit zo’n corner kopt Lamar de door Thiemo doorgekopte 2-0 binnen. Wat heerlijk is dat! Lamar Mauris uit de JO19 scoort bij zijn debuut in het 1e. Duindorp zet nu alles op alles en krijgt ook wat kansjes, maar de gastheren zijn ongelukkig in de afronding. In de laatste minuut van de wedstrijd wordt invaller Bradley op rechts nog eens weggestuurd en weet uit een lastige hoek ook nog de 3-0 te scoren.

En zo gaan ook deze 3 punten mee terug naar Wateringen. Na een wedstrijd met een matige eerste en een voor KMD heerlijke tweede helft. Aanstaande zaterdag thuis de topper tegen DWO. Bij een goed resultaat zijn we Herbstmeister. Maar hoe het ook afloopt, we drinken na de wedstrijd in zo’n foute kersttrui sowieso een biertje.

En dan nog even dit: met de scheidsrechter zat het vandaag wel snor. De heer de Winter floot een prima partij.