Verslag KMD - MVV '27 30-11-2019

KMD - MVV’27: 2-0

Na regen komt zonneschijn. Gelukkig was dit ook zaterdag het geval. Nu hebben wij een klein stukje gras in onze eigen tuin. Zou daar een wedstrijd op gespeeld moeten worden dan was het al lang en breed afgekeurd. Maar dat zegt waarschijnlijk alles over onze niet groene vingers. Gelukkig hebben we op KMD een prachtig eerste veld dat best wel een buitje kan hebben. Alles goedgekeurd was ‘s morgens al vroeg op de site te lezen.

En zo stapte ik rond 14 uur, op advies van de voorzitter, op de fiets om naar de wedstrijd te gaan kijken. De zon scheen volop, nauwelijks wind, de geur van het natte gras kwam je al tegemoet; kortom ideaal voetbalweer. Het zijn van die voetbaldagen dat je het liefst zelf je eigen voetbalschoenen zou willen aantrekken om een potje te ballen. Maar genoeg gemijmerd. Vandaag een stevige klus. MVV’ 27 was vorig seizoen misschien wel de grootste spelbreker in de prachtige reeks van KMD. Vandaag de kans om sportief het een en ander recht te zetten.

Even na half drie was het zover. Genietend van en staand in de zon was te zien dat beide partijen voorzichtig van start gingen. MVV iets meer in balbezit en meer naar voren gericht. KMD wat meer afwachtend. Echte kansen waren er niet. Tot de 11e minuut, Dylan G wist de bal de ontfutselen van de laatste man van MVV en had ineens een vrije doorloop naar het doel. En daar weet goudhaantje Dylan wel raad mee. Met een geplaatst schot wist hij de keeper te passeren en zo stond KMD eigenlijk toch wel onverwacht op voorsprong.

Na het doelpunt meer inzet van beide kanten. De wedstrijd verliep op een hele sportieve wijze. Behalve dan die 2 vieze overtredingen op Jesse en Bradley. Dat de overtreding op Jesse niet met geel bestraft was voor veel toeschouwers toch wel een moment van verbazing. Gelukkig kon Jesse verder wat niet gezegd kan worden van Bradley. Hij moest na de rust in de kleedkamer achterblijven. Sam was zij vervanger en Sam speelde een heerlijke 2e helft met inzet, lekker de bal vasthoudend, mannetje uitspelend, korte combinaties en splijtende steekpasses. Heerlijk om te zien.

Even leek het er nog op dat KMD weer door een fout in de MVV-verdediging nog voor de rust op 2-0 kon komen. Dylan G speelde de bal nog op Randy die net niet bij de bal kon komen om af te drukken. Ruststand 1-0.

Zo na de rust is het voor ons als toeschouwers altijd even een momentje van je plekje weer zoeken langs de lijn. Nog even in gesprek en dan ineens zie je in je ooghoek iets zwart-wits, Odens, door de lucht gaan en de bal op de lat komen. We keken elkaar aan en vroegen ons af: wat gebeurde hier? We hebben het antwoord niet gekregen, via haaglandenvoetbal.nl hebben we gelukkig de foto nog. Twee dingen waren wel duidelijk; we gingen door het oog van de naald en MVV zou er alles aan gaan doen om de gelijkmaker te scoren.

Het spel golfde nu op en neer. Meer balbezit voor MVV, de dreiging ging meer uit van KMD. In de 51ste minuut leek de 2-0 in de maak, Randy kopte een dieptebal door op de inkomende Dylan die net naast schoot. En ook Sam was dichtbij het tweede

doelpunt, hij kwam op een mooie voorzet van Dylan net een haarlok te kort om in te kunnen koppen.

En dan de 64ste minuut. Na een ongelukkige handsbal van Dylan A werd de bal resoluut door de scheidsrechter op de stip gelegd. Wordt dit het kantelpunt in de wedstrijd? Na de instructies van de scheidsrechter in de richting van Odens, daar de aanloop, de bal geplaatst in de rechterhoek en....... gelukkig gestopt!!!!

Nog geen 4 minuten later de beslissing in de wedstrijd. Weer een heerlijke voorzet van Dylan met veel gevoel gegeven op het hoofd van Randy die met een fraaie kopbal het net wist te vinden. En Randy had zich helemaal onsterfelijk kunnen maken in de 76ste minuut. Sam was het nu die de voorzet gaf en Randy twijfelde geen moment. Hij nam de bal direct uit de lucht met zijn linkerbeen en probeerde met een prachtige volley het doel te vinden. De bal miste helaas snelheid, de keeper kon de bal gemakkelijk pareren.

MVV probeerde het nog wel, echt gevaarlijk werd het niet meer voor KMD. En zo kon KMD op deze mooie voetbaldag haar 7e overwinning in de competitie bijschrijven.

Volgende week waarschijnlijk een totaal andere wedstrijd als Duindorp de tegenstander is. Zij zullen alles op alles zetten om nog voor de winterstop de stand een iets beter aanzien te geven. Graag tot zaterdag in Duindorp langs de lijn.