Verslag KMD - Naaldwijk 09-11-2019

Strijd om de 1ste periodetitel

Chelsey - Ajax was natuurlijk dé wedstrijd deze week. Deadline-journalistiek was in de commotie rondom deze wedstrijd een nieuwe term voor mij. Sportverslaggevers die schrijven voor de dagbladen wordt gevraagd om al in de 88ste minuut van de wedstrijd het verslag over de wedstrijd naar de redactie te sturen. Alleen op die manier kunnen de persen op tijd de krant drukken en kan alles op tijd verspreid worden over het land. Maar ja hoe doe je dat als er in de laatste minuten en blessuretijd nog veel gebeurt? Gelukkig voel ik die druk bij het schrijven van wedstrijdverslagen voor KMD1 niet. Zo op zondag komt er altijd wel een natuurlijk moment dat je denkt: ja ik ga even een stukje schrijven.

Deze keer om verslag te doen van de derby tegen Naaldwijk. Naaldwijk is toch de laatste jaren steeds een geduchte tegenstander gebleken. Concentratie, focus en inzet zijn dus nodig. KMD begon in een andere opstelling dan gewend. Nu met Randy in de spits. Als aanspeelpunt om de bal vast te houden, om hier en daar fysiek het ook de verdediging van Naaldwijk lastig te maken. En natuurlijk ook om zelf een actie te maken. Het plan pakte goed uit.

KMD begon goed aan de wedstrijd, ook al was de 1ste kans voor Naaldwijk. KMD trok het spel naar zich toe en liet bij vlagen weer voetbal zien dat we herkennen van het vorige seizoen. Mooie combinaties en goed positiespel. En een Jesse die heerlijk in z’n vel leek te zitten. Met mooie individuele acties, met onnavolgbare bewegingen en met splijtende passes drukte hij een belangrijke stempel op de wedstrijd. En altijd bijgestaan door Timo die het duel niet schuwde en Mitch die grenzeloos was in zijn loopvermogen.

En zo was het ineens al in de 5e minuut raak. KMD kreeg een vrije trap na een overtreding op Timo. Jesse meldde zich direct; hij wist de muur te omzeilen en de keeper te passeren. 1-0 binnen tien minuten, dat is een droomstart.

Naaldwijk probeerde wel druk te zetten maar echt gevaarlijk werd het niet. In de 20ste minuut bijna een kopie van de 5e minuut. Nu was het Jesse zelf die onderuit werd gehaald. En weer was het Jesse die de vrije trap nam. De bal verdween net over het doel, het kan niet altijd prijs zijn.

Het duurde tot de 25ste minuut voordat Naaldwijk haar eerste doelpoging ondernam. Het schot laag in de hoek werd gestopt door Odens. En dan in de 30ste minuut een aanval over rechts die uiteindelijk uitkwam bij Randy. Met een mooie beweging wist hij zichzelf vrij te spelen. Het schot dat volgde met zijn linkerbeen was te zacht om de keeper van Naaldwijk echt in de problemen te brengen. Het was KMD dat in de fase de wedstrijd eigenlijk had kunnen beslissen. Het gebeurde niet, 1-0 was de ruststand.

Na de rust een agressiever Naaldwijk. Er werd eerder druk gezet en de focus was meer naar voren gericht. De KMD verdediging met Dennis, Dylan, Lourens en Metehan gaf geen krimp. KMD bleef ook in deze fase gevaarlijk. In de 52ste minuut was het weer Jesse die Dylan G. op pad stuurde. De inzet van Dylan werd prima gekeerd.

Het spel golfde in deze fase op en neer. In de 55ste minuut een scherpe voorzet van Naaldwijk. Odens moest zich strekken en kon met de vingertoppen net de bal van richting veranderen. Na 70 minuten werd de moegestreden Randy vervangen voor Wesley. Mooie wedstrijd Randy en prima invalbeurt voor Wesley. Na deze wissel ook de wissel voor Sam door Bradley. En als dan ruim 10 minuten voor tijd de spits van Naaldwijk in het veld komt weet je dat zij alles op alles gaan zetten. De wissel pakte al snel goed uit. Na een mooie pass wist hij een mede-Naaldwijkspeler in het strafschopgebied te bereiken. Odens werd omspeeld en de gelijkmaker was een feit. Lang heeft Naaldwijk van deze stand niet kunnen genieten. Het was nog geen 4 minuten later dat Dylan G op aangeven van Jesse nu wel de keeper wist te passeren: 2-1.

De wedstrijd had in de 83ste minuut helemaal beslist kunnen worden als Dylan G en Jesse de overtalsituatie op de keeper hadden kunnen uitspelen. Helaas dat gebeurde niet. Het duurde tot de 87ste minuut. Bradley wist een tackle te ontwijken en voor zichzelf een vrije doorloop naar het doel te creëren. Heel behendig schoof hij de bal onder de uitgekomen keeper door: 3-1. Het had zo maar nog 4 en 5-1 kunnen worden in de laatste minuten. Het bleef bij 3-1.

De feestvreugde werd groter toen duidelijk werd dat SC Monster toch wel verrassend met 4-1 ten onder was gegaan tegen DWO. En dat betekent dat KMD trots met een koppositie de eerste periode afsluit. Het is nog heel vroeg in het seizoen, tegelijk is het wel erg fijn dat de nacompetitie nu al behaald is.

Allemaal van harte gefeliciteerd met deze mooie overwinning, deze collectieve teamprestatie in en buiten het veld en natuurlijk de periodetitel. Volgende week om 17 uur een lichtwedstrijd op KMD. Dan voor de beker tegen Charlois. 23 november de volgende competitiewedstrijd, uit tegen Quick Steps. Komt u ook weer kijken?