Verslag KMD - DUNO 02-11-2019

Vandaag alweer de 7e competitiewedstrijd van dit seizoen. KMD als koploper tegen de nummer laatst DUNO. Dan verwacht je dat er wel enig verschil zichtbaar is op het veld.

Om maar meteen die stelling onderuit te trekken: niet dus. Door de forse regenval moet er uitgeweken worden naar het kunstgras. En door de eveneens forse wind over de lengte van het veld krijgen we zoals hierbij meestal het geval is een wedstrijd met 2 gezichten.

KMD voetbalt de eerste helft met de wind in de rug en weet meer gevaar te stichten zonder echte doelkansen te creëren. Jesse neemt een corner welke gedragen door de wind via de lat achter gaat. En Dylan weet na een goede actie over links de bal goed voor te geven, maar hier wordt helaas niets mee gedaan. Na zo’n 25 minuten krijgt KMD een vrije trap iets buiten het strafschopgebied van DUNO. En terwijl de trainer van DUNO zijn keeper de laatste aanwijzing toeschreeuwt: “let op rechterbeen”, schiet Jesse de bal fraai langs de keeper in het doel. 1-0 voor KMD. DUNO wordt hierna wat sterker en is meer aan de bal, overigens zonder echt gevaarlijk te worden. Na ruim een half uur komt Dennis na een mooie aanval vanaf rechts alleen voor de keeper, kapt hem uit, maar schiet dan toch nog net tegen de keeper aan. Dit had de 2-0 moeten zijn. Er volgen enkele corners voor KMD zonder gevolgen, iets later schiet de keeper van DUNO tegen Sam aan die vervolgens probeert hem te omspelen. Maar helaas dit lukt niet. Na schoten van Jesse en Sam fluit de uitstekend leidende scheidsrechter Manuel Lopes voor de rust.

De tweede helft laat een geheel ander spelbeeld zien. DUNO gooit er met de wind in de rug extra energie tegenaan en zet KMD meer en meer onder druk. Op enkele counters na loopt KMD vooral achteruit en staat het zelfs een periode met de rug tegen de muur. Door overtredingen net buiten het 16-metergebied krijgt nu DUNO een aantal vrije trappen te nemen. Met het nodige geluk en goed keeperswerk van Odens blijft een doelpunt voor DUNO uit. En zo houdt KMD ook vandaag de 3 punten in Wateringen. En dat is op basis van het getoonde spel een gelukkige overwinning te noemen. DUNO had vanmiddag echt meer verdiend.

Het is te hopen dat KMD de komende wedstrijden weer wat meer het spel van vorig seizoen kan gaan laten zien. Want dat we nog steeds koploper zijn ……. Maar we zijn er uiteraard wel blij mee.

Zaterdag weer een heerlijke Westlandse derby thuis tegen Naaldwijk. Graag tot dan.