In Memoriam Louis (Loes) Hollaar (rouwkaart toegevoegd)

In Memoriam Louis (Loes) Hollaar

Vanmorgen bereikte mij het droevige nieuws dat ons erelid en ons oudste KMD lid Loes Hollaar op

84 jarige leeftijd is overleden.

Goedemiddag, Hollaar KMD! Jarenlang klonk het zo vanuit de commissiekamer als je naar KMD belde. Loes was er voor je gevoel altijd en was een toonbeeld van clubliefde en loyaliteit. Hij had voor de vereniging een enorme staat van dienst.

In het 75 jarige jubileumboek “Je had erbij moeten zijn” staat prachtig beschreven wie Loes Hollaar was en wat hij voor de club heeft betekent. Van sponsorcommissie tot bestuurslid en tal van andere taken, Loes was er samen met zijn broers Piet en Dick vanaf 1946 bij. Hij heeft de club zien groeien en veranderen en wist tot op hoge leeftijd zijn bijdrage te leveren aan de club.

In de tijd dat de computer en de mobiele telefoon nog niet zo dominant waren, klonk steevast zijn markante stem door de telefoon als je naar KMD belde. Met het “goedemiddag Hollaar KMD” kon je hem niet missen, maar ook met de tombola en het omroepen van het lotnummer rosss 195, leek het net of je met darten “180” had gegooid. Loes was zachtaardig, aimable, hulpvaardig en was altijd bezig in het belang van de club. Die eigenschappen heeft hij ook doorgegeven aan zijn kinderen Jan, Piet en Annemarie, die allen ook betrokken zijn geweest bij de club. Zijn zoon Piet is, als ontvangst manager, ook al 40 jaar betrokken bij de club.

Bij die huldiging op 28 september jl. was het laatste keer dat hij op ons sportpark aanwezig was. Deze week verhuisde Loes naar het hospice Waterhof en ging het heel erg snel. De partner van Annemarie, Ruud Fidder, werd gisteren tijden het fluiten van de wedstrijd van KMD2 weggeroepen. Toen wisten we op KMD dat het einde naderde.

KMD heeft veel te danken aan Loes Hollaar. Hij is vanwege zijn verdienste de meest gedecoreerde KMD-er. We hebben voor hem zelfs spelden moeten bijmaken! Erelid bij KMD, de zilveren stek van de gemeente Westland en drie jaar geelden ontving hij het speldje vanwege zijn 70 jarige lidmaatschap. Die laatste was nog niet eerder uitgereikt en wat was hij trots, toen hij al met breekbare stem, de woorden uitsprak “houd de club hoog?”.

En zo is het! Dat gaan we zeker doen Loes maak je daarboven geen zorgen. We verliezen in Loes Hollaar een oer KMD-er en een markante persoonlijkheid. Namens KMD wensen wij zijn vrouw Teus en de familie Hollaar alle sterkte toe.

Houd u de website voor de gegevens over de uitvaart in de gaten!

Namens het bestuur van KMD

Peter van den Berg, voorzitter