Verslag KMD - Monster 19-10-2019

KMD 1 – Monster 1: Spitsuur in de 16!

Prachtig voetbalweer, een grasmat die er goed bij lag, een team dat helemaal in het nieuw was gestoken met trainingspakken en voetbaltassen: Wat wil je nog meer? Misschien een beetje publiek! Daar was ook voor gezorgd. Onze gasten uit Monster hadden een flinke schare supporters meegebracht en ook KMD zelf was van de partij met veel publiek. Alle ingrediënten waren dus aanwezig om er een echte mooie voetbalmiddag van te maken. Beide ploegen gelden toch wel een beetje als kanshebbers in deze boeiende competitie en ook beide ploegen waren het begin van dit seizoen goed begonnen.

Even na half drie was het dan zover. Direct na de aftrap een wat agressiever KMD. Het was al in de 2e minuut dat Jesse, opgekomen langs de linkerkant, met een voorzet bijna Wesley wist te bereiken. Hij kwam twee tenen tekort om de bal te kunnen raken en af te werken. KMD zette hoog druk en gaf Monster niet echt de gelegenheid om rustig op te bouwen. Toch was het Monster dat daarna de eerste kans kreeg. Over rechts werd de aanval opgezet en Odens werd voor de eerste keer getest.

Voor de KMD-aanhangers was het in de 15e minuut schrikken toen Dylan A voor een blessure behandeld moest worden. Maar Dylan zou Dylan niet zijn als hij daarna gewoon weer op ’zijn plekkie’ terug kwam en vervolgens een dijk van een wedstrijd speelde. KMD liet zo af en toe weer eens zien dat inzet en mooie opgezette aanvallen tot gevaarlijke situaties kunnen leiden. De keeper van Monster hield zijn team in de eerste helft op de been met een aantal prima reddingen. Zo was het in de 23e minuut dat Jesse uit een vrije trap over de muur de keeper niet kon passeren. In hoog tempo nam Monster na deze vrije trap het spel over en nog in dezelfde minuut moest ook Odens een 2e schot keren.

Helaas voor Metehan moest hij het veld met een blessure in de 37e minuut verlaten. Randy was zijn vervanger. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Aan beide kanten konden de doelpunten vallen. Een buitenspeldoelpunt van Monster werd terecht afgekeurd. In de 42e minuut was het Dylan G die zichzelf voor de ’16’ vrij wist te spelen en met een fraai schot probeerde de doelman van Monster te passeren. Maar ook nu gaf hij geen krimp en met een fraaie katachtige reactie plukt hij ook deze bal uit het doel.

0-0 bij de rust. Het was vooral een spannende eerste helft geweest met veel inzet van beide kanten en helaas nog geen doelpunten. Na de thee een vergelijkbaar beeld. Twee ploegen die aan elkaar gewaagd waren. Zou dit een 0-0 gaan worden? Gelukkig voor KMD niet. Het was Dylan G die na goed storen de bal op de helft van Monster wist te veroveren. En toen was er ineens veel ruimte omdat Monster met veel mensen voor de bal speelde. Dylan wist de meegekomen Sam te bereiken en Sam kon vrij opstomen naar de goal. Heel kalm en goed geplaatst wist hij met een lage schuiver de verre hoek te vinden en de 1-0 op het scoreboard te zetten. Wat een heerlijk uitgespeelde actie van Dylan en Sam!

Nu moest Monster nog meer gaan aanvallen. Het leidde tot spitsuur in de 16! van KMD. Waar in de eerste helft het aan de keeper van Monster was om zijn doel schoon te houden was het nu de beurt aan Odens. Sam werd gewisseld voor Bradley en Vinnie werd gewisseld voor Boyd. KMD kon zich nog maar sporadisch onder de druk van Monster uit voetballen. De druk van de kant van Monster werd nog verder opgevoerd. Het team ging achterin 1 op 1 spelen. Lange ballen voor de goal werden afgewisseld met afstandsschoten. Met soms wat kunst en vliegwerk, scrimmages voor het doel, reddingen van de verdediging en de keeper en ook een beetje geluk werd dan toch de nul gehouden. Na ruim 90 minuten blies de scheidsrechter af. Een zwaar bevochten overwinning was het resultaat. Het team heeft laten zien om na een slechte wedstrijd tegen Schipluiden er weer te kunnen staan. Iedereen stond weer op scherp en heeft zijn bijdrage geleverd.

Volgende week staat er weer een mooie pot op het programma. Dan is het de wedstrijd van Martin de G tegen Martin de M. Oftewel Ariston ’80 tegen KMD. Ariston wist gisteren knap een 2-0 achterstand goed te maken en gelijk te spelen bij Loosduinen. KMD zal weer scherp voor de dag moeten komen. Maar na vandaag kunnen we vol overtuiging zeggen dat dat kan. Bent u er ook weer bij? De start is om 14.30 uur in Delft bij de TU.