Verslag Loosduinen - KMD 05-10-2019

Loosduinen - KMD : 1-2, 05 oktober 2019

Alweer de 3e competitiedag. Vandaag staat een uitwedstrijd in en tegen Loosduinen op het programma. Loosduinen is er na een jaar weer bij in de 3e klasse. De laatste ontmoeting eindigde in een 0-1 overwinning voor KMD met veel strijd, emotie en ‘billenknijpmomenten’. Zou het vandaag anders worden?

KMD speelde deze wedstrijd voor de 3e keer op rij met een andere basisopstelling. De wedstrijd begon al direct fel. De scheidsrechter liet veel toe, misschien wel te veel. Echte kansen werden er over weer in het eerste kwartier niet gecreëerd. Tot de 20ste minuut. Randy van Santen veroverde op eigen helft de bal en wist met een dieptepass door het midden Dylan Groen te bereiken. Dylan had een vrije doorloop naar het goal. Hij werkte vakkundig af, de 0-1 was een feit.

Het was in deze periode dat KMD de beste kansen had. Na bijna een half uur spelen een mooie pass van Dennis Raadgever langs de lijn op de sprintende Dylan G over de rechterkant. Dylan gaf een fraaie voorzet, Wesley den Dulk kwam in de lucht net een paar centimeter te kort om de bal met kracht in te koppen.

Toch was het Loosduinen dat, in deze periode van kansen voor KMD, het net wist te vinden. In de 40ste minuut kwam de bal in het strafschopgebied gebied van KMD. De nummer 10 van Loosduinen wist zich met een mooie lichaamsbeweging vrij te spelen en 2 KMD verdedigers op het verkeerde been te zetten. Met een geplaatst schot in de linkerhoek werd de gelijkmaker gescoord.

Heel lang heeft Loosduinen niet kunnen genieten van deze gelijkmaker. Binnen 2 minuten stond de 1-2 op het scoreboard. Wesley pikte de bal langs de rechterkant op, sneed naar binnen het strafschopgebied in en wist vanuit een lastig hoek behendig de keeper van Loosduinen te passeren.

In de allerlaatste minuut voor de rust nog een kans op de gelijkmaker voor Loosduinen. Een vrije trap op ca. 20m voor het KMD-goal. Het schot in de muur werd van richting veranderd, gelukkig binnen handbereik voor de keeper Odens van der Zwan.

Ruststand 1-2. Na de thee een fel Loosduinen dat naarstig op zoek was naar de gelijkmaker. Tot 3 maal toe achter elkaar een corner al vroeg in de 2e helft. De verdediging van KMD gaf geen krimp en echt uitgespeelde kansen wist Loosduinen ook niet te creëren.

De tijd verstreek en de vechtlust van Loosduinen leek alsmaar te groeien. Zo leek het toch weer op de laatste ontmoeting bijna 2 seizoenen geleden. In de 75ste minuut de kans voor KMD om de wedstrijd definitief te beslissen. Uit een corner kon de ingevallen Tom Vrijmoed vrij inschieten. De bal werd ternauwernood van de doellijn gehaald.

De strijd werd heftiger, de scheidsrechter overzag het allemaal vanuit de cirkel en floot, zo leek het wel, zo min mogelijk. Maar als er dan een keer een fluitsignaal te horen was leek het wel of een treinconducteur het teken wilde geven dat de trein zou gaan vertrekken, zo lang hield het fluitsignaal aan.

Het duurde tot wel de 96ste minuut voordat dan eindelijk het laatste en duidelijk hoorbare fluitsignaal daar was. KMD kon haar 3e overwinning op rij bijschrijven. Volgende week voor KMD weer een uitwedstrijd, nu tegen Schipluiden. Komt u ook weer kijken?