Verslag KMD - DSVP 28-09-2019

KMD - DSVP 2-1

KMD krijgt vandaag in de 2e competitieronde DSVP uit Pijnacker op bezoek. Bij KMD zijn er weer enkele spelers bij welke vorige week door diverse oorzaken nog ontbraken.

Net voor de wedstrijd is het gestopt met regenen, wel blaast er nog een forse wind schuin over het veld. DSVP laat meteen zien voor een beter resultaat te gaan dan afgelopen week (4-0 verlies thuis tegen Monster). Onze gasten komen sterk uit de startblokken en verschijnen regelmatig voor het doel van KMD zonder echt gevaarlijk te worden. KMD krijgt hierdoor de mogelijkheid om te counteren. Na 15 minuten wordt Sam aangespeeld waarna hij alleen op de DSVP-keeper af kan gaan. In plaats van de keeper uit te spelen kiest hij ervoor langs de keeper te schieten. Helaas raakt hij de keeper en gaat deze kans voorbij. Vlak hierna verschijnt DSVP gevaarlijk bij het KMD doelgebied en weet Laurens een gevaarlijk hard schot te blokken. DSVP blijft aandringen en schiet een vrije trap van net buiten het 16-meter gebied net naast. Hier komt KMD goed weg. De wind blijft het ondertussen beide ploegen lastig maken, waardoor het spel er wat slordig uit ziet. In de 36 minuut valt dan toch het eerste doelpunt. En wel voor KMD. Na een goede aanval van KMD en een daarop volgende corner kopt Wesley den Dulk hard op het doel. De DVSP-keeper is uit positie en slechts een verdediger op de lijn probeert de bal uit het doel te koppen. Door de snelheid van de bal lukt dit niet en gaat de bal via de verdediger net onder de lat het doel in. 1-0 voor KMD. DSVP zet hierna nog meer druk en in de 42e minuut lukt het hen om de bal vanaf de linkerkant hard en laag voor te zetten. De KMD-keeper en een verdediger worden afgetroefd door DSVP-speler Dylan de Haan die de 1-1 aantekent. Na een naast gekopte corner voor KMD gaan we met een 1-1 stand rusten.

Na de rust gaan beide teams op zoek naar een doelpunt. DSVP krijgt weer een vrije trap op een gunstige plek, maar weet hieruit niet te scoren. Aan de andere kant blijft Dylan Arbouw na een KMD corner voor het doel van DSVP hangen en schiet uit de bal hard voorlangs. Beide ploegen vallen om beurten aan, maar weten niet te scoren. In de 82e minuut geeft KMD-invaller Thom de bal van links hard voor en weet Sam Haghighat deze voorzet binnen te tikken. 2-1 voor KMD. Doordat DSVP alles op alles zet op zoek naar de gelijkmaker komt KMD er counterend een paar keer gevaarlijk uit. Maar er wordt niet meer gescoord. En zo wint KMD ook haar tweede wedstrijd. Eindstand KMD - DSVP 2-1. Het was een gelijk opgaande wedstrijd waarin KMD aan het eind van de tweede helft aanvallend net iets meer kon brengen en zo de 3 punten in Wateringen weet te houden.

Volgende week zaterdag staat de uitwedstrijd tegen het gepromoveerde Loosduinen op de kalender. We zien elkaar daar weer.