Verslag Verburch - KMD 21-09-2019

Verburch - KMD: 2 - 3

De kop is er af. Na een voorbereidingsperiode en drie bekerwedstrijden was het dan gisteren weer tijd voor de eerste wedstrijd in de nieuwe competitie. Ten opzichte van vorig seizoen best wel een aantal nieuwe ploegen. Ariston is weer terug in de 3e klasse, net als Loosduinen. DSVP en DWO zijn overgekomen van de andere 3e klasse en Monster komt uit de 2e klasse.

Voor KMD de eerste spelronde gelijk al een mooie derby. Met Verburch als tegenstander direct een eerste krachtmeting. De afgelopen twee seizoenen wist KMD in en tegen Verburch niet verder dan de ‘brilstand’ te komen.

Het zonnetje scheen volop, de sfeer was goed en Verburch had groots uitgepakt voor haar 70-jarig bestaan. Langs de lijn weer vele bekende KMD-gezichten. Mooi om te zien dat de trouwe schare supporters er ook weer helemaal klaar voor is.

En dan de wedstrijd. Net voor het begin moest de trainer nog een wijziging doorvoeren. Een lijkbleke Dylan A moest tijdens de warming up opgeven en kon niet spelen. Zo kon het gebeuren dat bij aanvang van de wedstrijd een team stond met 5 vaste basisspelers uit het vorige seizoen. Ja het is altijd weer puzzelen aan het begin, en dan is het fijn dat er groep spelers klaar staat om de posities over en in te nemen.

De wedstrijd begon, het was Verburch dat misschien net iets meer initiatief nam. KMD begon wat meer afwachtend en probeerde vooral op de eigen organisatie te letten. Niet vreemd natuurlijk met zoveel wisselingen. De eerste ca. 30 minuten verliepen rustig, het was vooral de muziek op de achtergrond die voor wat reuring langs de lijn zorgde. Echte grote kansen wisten beide ploegen niet te creëren. Tot de bijna 40ste minuut duurde het voordat KMD een echt vlot lopende aanval over de rechterkant kon laten zien. Kort daarna was het raak. Jesse, deze keer vanaf de linkerkant, stuurde met een prachtige pass Dylan G op avontuur. Na een solo over de helft van de tegenstander wist hij met een geplaatst schot in de verre hoek de keeper te passeren. 0-1 was ook de ruststand.

Na de rust natuurlijk een agressiever Verburch dat nu op zoek moest naar de gelijkmaker. Het bood KMD de ruimte die het zo graag wil hebben om met snelle counters gevaarlijk te zijn. Cyrus wist vanaf eigen helft met een werkelijk oogstrelende pass de meegelopen Jesse te bedienen. Jesse had een vrije doorgang en kon koelbloedig afmaken. Zo was het ineens 0-2.

De wedstrijd leek gespeeld. Tot een moment waarbij een voorzet zomaar ineens na een halve kopbal in het doel van KMD belandde. Misverstand in de verdediging, geluk van de aanval? Feit was dat Verburch er toch een beetje in ging geloven dat er iets te halen viel. De ploeg zette aan en ging met meer druk naar voren voetballen. Gelukkig hebben we Sam nog die met een prachtig en geplaatst schot in een 1-op-1 de keeper wist te passeren. Het was 1-3 en KMD kon de wedstrijd nu in het slot gooien. Of toch niet? Even miraculeus als de eerste goal van Verburch viel, zo onverwachts kwam ook de 2-3 op het scorebord.

Er was geen tijd voor de gelijkmaker meer en zo kon KMD haar eerste overwinning in het nieuwe seizoen veilig stellen. In de 2e helft waren er nog wissels van Jesse, Metehan en Dylan G. Met elke wissel nam de gemiddelde leeftijd van de spelers in het veld verder af. Na 90 minuten stond daar een jong team met o.a. Wesley, Stefan, Boy en Boyd en natuurlijk Sam en Cyrus. De nieuwe generatie klopt aan de deur. Top gedaan allemaal. Een mooie mix van jeugdige gretigheid en ervaring en slimheid.

Volgende week de wedstrijd tegen een nieuweling in deze competitie: DSVP. Dit keer thuis op ons eigen prachtige complex. Het belooft weer een mooie pot te worden. Komt u ook weer kijken?