Voetbal poule

Heerlijke dag

We  gaan in deze rubriek niet veel over het weer praten. Maar mijn wens van de vorige week is wel uitgekomen. Wat een fantastische dag met mooi weer was het vandaag. Dat was ook te merken aan het aantal supporters/ouders die hun kinderen vandaag begeleidde op de club. Om 10.00 uur was de parkeerplaats overvol en stond de Porsche Carrera van een over enthousiaste ouder zelfs even geparkeerd op de invalide parkeerplaats en moesten er auto’s verplaatst worden, zo enthousiast was iedereen om hun kinderen te zien spelen. Ik was blij dat ik op de fiets was en dacht dat had de meneer of mevrouw van de Porsche ook moeten doen. Dan was hij of zij een beter voorbeeld geweest voor de jeugd. Nu resteert een nominatie voor de loser van de dag. Los van mijn gefronste wenkbrauwen bij dit incident, was het een heerlijke dag.

Grote Clubactie

Ook dit seizoen kunt u ze weer bewonderen aan de deur; onze jeugdspelers die langskomen met de loten van de grote clubactie. Wees sportief, doe open en geef gul voor het goede KMD doel. Het jeugdlid dat de meeste loten verkoopt, wordt gelauwerd en op het podium  gezet.

Voetbalplaatjes

Ik was er bij toen Sander Weerensteijn van de JO15 op dinsdag na de training op de grond lag, zijn knie niet meewerkte, hij ontzettend veel pijn had aan zijn onderbeen en naar het ziekenhuis moest. De afgelopen zaterdag zag ik hem met zijn moeder op KMD want hij wilde persé op de foto voor het KMD voetbalplaatjes album. Sander zit met zijn been tot aan zijn lies in het gips en loopt nu op krukken. Maar hij was op de club en ik hoop hem vaker te zien. In ieder geval ga ik het voetbalplaatje van Sander sparen.

Wat een organisatie is dat om met Jumbo en de fotograaf alle KMD-ers op de foto te krijgen. Hulde aan de sponsorcommissie die het kunststukje toch weer voor elkaar hebben gekregen om iedereen voor de camera te krijgen. Nog even een maandje wachten en dan is het weer dringen bij de Jumbo voor je KMD voetbalplaatjes

Burenactie

Ieder jaar is het een goed gebruik om onze buren in het zonnetje te zetten. Marco Schregardus, Carin Schaaff, Dide en Jop van Adrichem, Marten Damen en ondergetekende vonden het weer een succes en fijn om onze buren te spreken. KMD doet dat door langs te gaan met een kistje tomaten. KMD lid en scheidsrechter Rene van Paassen werkt bij Tommies en dankzij hem krijgen we het voor elkaar om met 50 kisten langs de buren te gaan. Bedankt Rene en Tommies voor dit genereuze gebaar. Afijn, wij maken goede sier en kunt het spreekwoord; beter een goede buur …………. Naast mooie verhalen, complimenten, ballen die terugkomen, goodwill etc, zijn er ook klachten en is er overlast. Te veel lawaai bij het naar huisgaan en kinderen die ook op zondag ongewenst op het sportpark zijn. Het sportpark is dan gesloten en het is verboden het complex te betreden. Het bord met het verbod is duidelijk zichtbaar geplaatst op de hekken.  Betreden is strafbaar. Onze buren kunnen bij overlast hiervoor de politie inschakelen. Een gewaarschuwd mens …………………. En deze morgen kreeg ik van een buurman het trieste bericht dat er een KMD onverlaat met zijn vriendjes rond 19.00 uur, bij het naar huis gaan, zijn bierfles in een tuin gooide. Hoe haal je het in je hoofd? We gaan op zoek naar de dader en zijn handlangers. De goodwill actie naar de buren toe, krijgt hierdoor een flinke domper en dat willen we niet. We zullen hierop passende maatregelen nemen.

Bram van der Haar, vrijwilliger in het zonnetje

Bram van der Haar voetbalt zijn hele leven al op KMD. Hij speelt in KMD5, is supporter van SC Heerenveen en een niet onverdienstelijke drummer. Bram is een positieve, goeie gast en nooit te beroerd om zijn club te helpen. Hij draait bardiensten en ik zie hem altijd helpen bij het opruimen van het complex op de zaterdagen. Bram staat deze week als vrijwilliger in het  zonnetje van de vereniging.

Poule

U heeft wellicht een bericht via de mail/site gelezen, maar ook komend seizoen kunt u meedoen met de KMD voetbalpoule. Via de site kunt u de uitslagen en de doelpuntenmakers van KMD1 voorspellen en …. een mooie prijs winnen. Het is echt eenvoudig en leuk om mee te doen. Klik maar op de button op de site.

Het afgelopen jaar heeft Skye van de Wetering de troffee en de prijs (in een vliegtuig boven het Westland en KMD vanuit de lucht zien) gewonnen. Wie gaat er dit jaar winnen?

Voetbal

De competitie gaat weer beginnen. Er is voor getraind, geoefend en we zijn in de jeugd op peil gebleven qua onderbouw, bijna alle elftallen hebben weer hun kleding van Rinze Nies ontvangen en we zijn er klaar voor. Ik wens alle elftallen veel plezier in hun competitie.

Hoe staat KMD1 ervoor? Ook de derde bekerwedstrijd werd gewonnen. Tegen VCS was het spel misschien niet best, VCS was een lastige tegenstander, maar met 4-3 op het scorebord viel er weer genoeg te beleven. In de beker zijn we door. Maar zaterdag gaat het weer voor het echie. Vorig seizoen was mooi, benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. De gehele staf is behouden en gebleven en zijn erg gebrand om iets moois neer te zetten. Daarbij komt de doorbraak van talentvolle jeugdspelers. Zijn ze er al klaar voor is de grote vraag? Voetballen kunnen ze, dat hebben we bij al die inval beureten vorig seizoen gezien. Nu is het zaak om het hoofd cool te houden en vrij te zijn om de juiste acties te maken. Toch begrijp ik wat er in de spelers omgaat en dat ze zelf ook druk ervaren. De eerste wedstrijd is altijd erg belangrijk. Winst betekent immers dat “de toon is gezet” en er rustig gebouwd kan worden aan het vervolg. Juist door uw steun, kan dat voor de jongens een enorme stimulans zijn om de eer van de club hoog te houden en met die steun in de rug gewoon lekker en vrij voetballen.

KMD1 speelt om 14.30 uur uit bij Verburch, lekker op fietsafstand en ik verwacht een grote opkomst om onze jongens te steunen. We gaan het zien en beleven.

Maak er een mooie week van.

image1 image1
IMG-20190915-WA0000 IMG-20190915-WA0000