15 juni as. de afsluiting van het seizoen

Aan alles komt een eind

Nog enkele wedstrijden, nog enkele toernooien en dan is het seizoen 2018-2019 afgelopen.

En wat gaat een jaar of een seizoen snel. In augustus 2018 stonden we allemaal te trappelen om weer te beginnen en met elkaar een mooi seizoen te beleven. En het was mooi, heel mooi. Op het voetbal technische gebied liep “het” fantastisch, veel jongeren zien groeien en excelleren, mooie kampioenschappen bij de jeugd waar ‘de dubbelslag” bij de JO19 opviel. Als je JO19-1 en JO19-2 beiden kampioen worden, dan staat er iets. De trainers en de staf en vooral de spelers hebben goed werk afgeleverd. Komend seizoen komen er vele jeugdspelers door en vele van hen gaan een rol spelen in de selectie of in het nieuwe belofte team in de senioren. Ook bij de meiden was er een mooie ontwikkeling te zien Als je MO15-1 en

MO15-2 beiden kampioen worden dan doe je het meer dan uitstekend, dan heb je een geweldige lichting. Daar moeten we mee door, investeren in goede trainers, de boel bij elkaar houden en er vooral voor zorgen dat KMD ieders club blijft! En zo zijn er weer mooie uitdagingen voor het nieuwe seizoen. Maar eerst is er nog de afsluiting van het seizoen.

All Stars Toernooi

Zaterdag 15 juni as. komt u toch ook naar de afsluiting van het seizoen? Dan is er weer van alles te doen op het KMD All Stars toernooi. De jeugd, de senioren, alles speelt door en met elkaar. In de morgen en in de middag is het een drukte met allemaal KMD-ers die met elkaar het seizoen willen afsluiten en het wordt gezellig, laat dat maar aan de organisatie over. Van springkussen, ijsco tot BBQ, het is er weer allemaal. Bij de jeugd is het de vraag; wie speelt er met Jan Kooy in het elftal en bij de senioren; wie mag er met Anton Wouters, Tanja Zwinkels of Dylan Arbouw in een elftal samen spelen? Komt u ook kijken?

Dylan Arbouw

In deze editie vraag ik uw speciale aandacht voor Dylan Arbouw. Alle selectiespelers hebben een geweldig seizoen gedraaid. Dylan A. was ook gezien zijn puntentotaal in het Westlands voetbalklassement en wat mij betreft, de topper in onze selectie. Terecht is hij door de trainer van het Westlands Elftal, Johan Voskamp, verkozen tot de selectie van het Westlands Elftal. Wie Dylan is? Dylan is de onverzettelijke voorstopper van het 1e elftal, met het woeste haar, de woeste blik in zijn ogen als hij spits of een bal ziet. Je zal als spits tegen Dylan moeten spelen! Gillen doe je, om je moeder, naar de scheids, naar je medespelers want de bal komt wel in je richting maar je hebt hem niet want de bal is voor Dylan.

Het mooiste aan Dylan vind ik “zijn clubliefde”. Niet alleen “gaat” hij met Sharon van de Wetering, je ziet Dylan als één van de weinige selectiespelers ook al op de zaterdagochtend op het sportcomplex rondlopen in zijn veels te grote joggingbroek een wedstrijd voor de jeugd fluiten. In weer en wind; je kunt altijd op Dylan rekenen. Net zoals Dylan kan rekenen op zijn vader en zijn opa, ze zijn er altijd in weer en wind om Dylan te supporten en bij hem te zijn. Die hand, die schouder, die blik van verstandhouding, het zegt alles over de familieband van de familie Arbouw. Mooi om te zien en een voorbeeld voor de club. Wat zeg ik; Dylan Arbouw is een ruwe diamant, die als hij dat echt wil een sieraad en een clubicoon van de vereniging kan worden, net als zijn zwager en mede selectiespeler Mitch van de Wetering dat is of zijn schoonvader Theo van de Wetering een legende voor de club is.

Dit seizoen kunt u nog genieten van Dylan Arbouw als hij in het shirt van het Westlands Elftal tegen vv Barendrecht speelt. Komt u kijken op dinsdag 30 juli as? Aanvang is 19.00 uur op het KMD terrein.

Stoppen is geen optie

Mijn hart ligt nog steeds bij de Veteranen van KMD. Zij hebben ook een geweldig seizoen gedraaid en zijn 2e geëindigd in hun poule. Ze hebben “nog” een fantastische aanvoerder; Rob van Egdom en natuurlijk fantastische spelers. Mijn held is Paul van Niekerk, niet alleen omdat Paul handig met computers is en menig uurtje aan mijn configuratie heeft gesleuteld, nee ik heb een belangrijke les van Paul geleerd. Stoppen is geen optie! Paul heeft overal in zijn lijf al pijn gehad, is aan zijn knie geopereerd en voetbalt na een lange carrière nog steeds “op niveau” bij Vet Cool. Op de moeilijkste momenten dat Paul geblesseerd was, zette hij door en kwam terug. Hij staat er, nog steeds.  En ik mag zeggen dat je Paul met zijn 57 jaar nog altijd mag tellen in het veld. Paul is een held, voor altijd.

Stoppen is geen optie, betekent voor mij sindsdien dat je doorgaat onder moeilijke omstandigheden en weer terugkomt.  Binnen het bestuur was het een moeilijk jaar. Gehannes, veel te organiseren om vrijwilligers te mobiliseren etc. Ik bespaar u de details maar met veel kunst en vliegwerk is het allemaal weer voor elkaar gekomen. Stoppen is nooit een optie geweest, de club staat immers voorop, we gaan altijd door en maken onze taken af juist nu met grotere vastberadenheid dan voorheen. Dit bestuur is echt een mooi team en heeft zich laten zien op de momenten dat het tegenzat, weer geleerd, aangepast en vooral veel gedaan. Het is goed dat dit seizoen er op zit, zodat we vol goede moed, fris en met nieuw elan weer vooruit gaan. Er zijn immers ambities en nog uitdagingen genoeg.

Zaterdag as. op KMD, nog één keer KMD dag

U bent er toch wel bij hè zaterdag, de dag die u niet mag missen. Nog één keer met z’n allen.

Maak er een mooie week van.

GXSM7563 GXSM7563
bestuur met Leo bestuur met Leo
KMD dames 2 KMD dames 2
odens gouden schoen odens gouden schoen