Naaldwijk 1 - KMD 1

Na de gewonnen slijtageslag van vorig weekend thuis tegen Quick Steps staat vandaag de volgende clash op het programma bij en tegen Naaldwijk. Naaldwijk heeft zich vorige week veilig gespeeld en staat door een prima reeks ook nog eens bovenaan in de 3e periode. KMD is hierin medekoploper maar met een minder goed doelsaldo. Daarnaast doen wij ook nog volop mee in de strijd om het kampioenschap waarin we Wateringse Veld Kranenburg (WVK) volgen op 1 punt.

De wedstrijden tegen Naaldwijk zijn altijd pittige potjes en de laatste winst in Naaldwijk is alweer van enkele jaren geleden. Door de afwezigheid van de ervaren spelers Jesse en Mitch staat er met hun vervangers Sam en Wesley een jong KMD-elftal op het veld. De wedstrijd wordt gespeeld op het scherpst van de snede. Door Naaldwijk en gelukkig ook door KMD. Het spel golft eerst op en neer zonder echte kansen. In de 15e minuut wordt een corner voor KMD afgesloten met een hard schot van Arend. Deze gaat helaas voorlangs het doel van Naaldwijk. In de 26e minuut krijgt KMD een vrije trap na een overtreding op Dylan G, maar Arend schiet deze helaas in de muur. Even later ziet de scheidsrechter in een duel tussen Thiemo en een speler van Naaldwijk aanleiding om deze laatste met rood weg te sturen wegens natrappen. Hierna vliegt alles en iedereen van Naaldwijk op de scheidsrechter af waarna deze blijkbaar onder druk gezet besluit ook Thiemo rood te geven. Toch jammer dat zo’n jonge scheidsrechter zich nu al laat intimideren. We gaan dus verder met 10 tegen 10. In het veld is het meteen te merken: er is meer ruimte en het is wat meer zoeken. Vlak voor rust pakt KMD echter weer het initiatief en is weer meer voor het doel van Naaldwijk te vinden. Dylan G speelt de keeper uit, wordt naar de zijkant gedwongen en zijn schot wordt nog net uit de doelmond weggehaald. Maar dan op slag van rust geeft Vinnie vanaf het middenveld van links een voorzet waar Wesley prima reageert, boven iedereen uitspringt en de bal zo kopt dat deze van de keeper afdraait en in de hoek van het doel valt. 1-0 voor KMD! En dat net voor de rust.

Na de rust gaat de strijd verder. Over en weer proberen de teams om aanvallen op te zetten. In de 53e minuut een aanval van Naaldwijk over links waaruit de voorzet net voorlangs wordt gekopt. Pfffff daar komt KMD goed weg. Randy valt in voor Boyd. Wat later vervangt Thom Sam die ‘s morgens met de JO-19 kampioen is geworden: gefeliciteerd Sam en JO-19! Doordat Naaldwijk aandringt krijgt KMD meer mogelijkheden om te counteren. Arend, Dylan G, Thom en weer Arend krijgen kansen om de wedstrijd te beslissen, maar zijn ongelukkig in de afronding. Naaldwijk doet nog een alles-of-niets poging, maar gelukkig blijft de stand zoals hij is en wint KMD ook deze wedstrijd.

Ook WVK wint haar wedstrijd, dus het kampioenschap gaat beslist worden op de laatste speeldag. Dat geldt ook voor de 3e periode, waarin KMD nu de koppositie overneemt. Maar belangrijker: we hebben in ieder geval de vervangende periode, mocht WVK kampioen worden. En doordat we minimaal 2e worden in de eindstand geeft dat volgens het nacompetitieschema één en bij winst twee thuisduels. Dat is alvast prettig om te weten. En een felicitatie waard. Niet meer dan dat. En wie weet hoeven we die route niet te gaan…. Wij moeten zelf maar één ding doen: onze laatste thuiswedstrijd voor veel publiek tegen Schipluiden winnen. En dan horen we wel of dit nog iets extra’s oplevert. Laten we zorgen dat we allemaal bij deze ontknoping zijn. Dus tot zaterdag!