KMD 1 - Duno 1

En omdat we weer erg genoten hebben van onze jongens zaterdag, kom ik graag nog even terug op de wedstrijd tegen DUNO. Op de site van DUNO is veel informatie te vinden over de wedstrijd. Ik heb de 1e helft teruggevonden en bekeken, een interview met de trainer van DUNO gezien, een verslag met foto’s en ook nog de statistieken van de wedstrijd. Kortom veel informatie, dat doen ze goed bij DUNO. Het voetbal zelf ging DUNO helaas wat minder goed af. Men begon zeker met veel inzet en gooide er behoorlijk wat energie tegenaan. Binnen enkele minuten stond het 1-0 voor de gastheren, een vrije trap werd van een behoorlijke afstand in het doel geschoten. De vrijgelaten ruimte in het doel nodigde daartoe ook wel uit. DUNO ging hierna verder op de ingeslagen weg. Er werd behoorlijk scherp gespeeld, ja het was af en toe ook iets te scherp. Daar waar de scheidsrechter dit in het begin liet gaan, zou hij later hiervoor de nodige gele kaarten uitdelen. Gelukkig liet KMD zich niet intimideren en begon te doen waar ze goed in is: voetballen. KMD scoorde voor de rust 2x. Beide doelpunten werden gescoord door Sam Haghighat.

En hier wil ik even bij stilstaan. Sam, Boyd, Wesley, Cyrus, Boy, Daan, Sidney en ik vergeet misschien nog wel iemand, het zijn jonge spelers die op dit moment zo mee kunnen in het 1e. Zeker nu we het einde van het seizoen naderen en schorsingen en blessures voor uitval van spelers zorgen is het zo’n luxe om deze spelers in te kunnen passen. En hoe………… Daar waar in voorgaande jaren het seizoen nog wel eens als een nachtkaars uitging, kunnen geblesseerde spelers vervangen worden en dus herstellen van hun blessure zonder dat het voetbal en het resultaat eronder lijden. Alsof ze al jaren meespelen. Dit is echt heel prettig. En zorgt er dus voor dat wij nog steeds onze wedstijden winnen. Met voetbal dat er wezen mag. Met vaak veel mooie doelpunten. Ik hoop dat de spelers zien dat dit opgemerkt wordt. Dat er steeds veel KMD-supporters zijn. Ook bij uitwedstrijden.  Het lijken er zelfs steeds meer te worden. Nou jongens, dat komt omdat jullie ons elke week weer trakteren op iets moois. Complimenten dus voor de spelers, maar uiteraard ook voor de trainers, leider, verzorger en onze vlagger.

Na de rust scoorden Dylan Groen, Randy, Boyd en Wesley ook hun doelpunt. Zelf winnen met 6-1 en dan horen dat we 3 punten zijn ingelopen op de koploper. Het kan nog wat worden dit seizoen. Nu herstellen en opladen, want op 11 mei wacht thuis tegen Quick Steps de volgende uitdaging.

Het seizoen is volgens mij qua getoond voetbal al zeer geslaagd. Maar bij het voetballen in een selectie-elftal gaat het ook om de prijzen. En daar hebben we nog niets van binnengehaald. Ik heb er vertrouwen in dat jullie jezelf een passende beloning gaan geven. Welke dat ook mag zijn.