Paas Haas

Magic Sam

Of ie uit de hoge hoed kwam! Met 1-6 winnen bij DUNO, wow wat een Paas Show gaven de jongens van KMD1. Je had er weer bij moeten zijn om het allemaal te zien, 0-1 achter komen en dan zes eitjes uitdelen. Ook in de bestuurskamer bij DUNO kwam deze hard aan. Zij hebben de punten immers ook hard nodig, maar dan om in de 3e klasse te blijven. Als jij wint en je naaste concurrenten vv Kranenburg en Schipluiden verliezen, dan doe je goede zaken.

In het zonnetje was het genieten bij DUNO. Sam Haghighat wees de weg met de 1-1 en de

1-2. En “Magic Sam” scoorde weer met het hoofd en het hele elftal leverde een fantastische teamprestatie door deze “fysieke” tegenstander stuk te spelen en naar adem te laten happen. Met vier afwezigen en dito mutaties t.o.v. het basiselftal van een maand geleden, werd een topprestatie neergezet. Een hoge balcirculatie en technisch verzorgd spel dreef de DUNO spelers soms tot wanhoop. Als je supporter bent van KMD  is dat natuurlijk mooi om te zien en na afloop hebben we met Hans en Theo vd Wetering en Teun Kardol de wedstrijd lang geanalyseerd. Hier wil je bij zijn, in dit elftal wil je spelen, hier wil je naar kijken en met zo’n uitslag als vandaag; dit willen de supporters zien.

Maar laten we niet teveel in superlatieven praten, dat is gevaarlijk. We spelen immers nog drie finales en hebben nog niets gewonnen. Als je de volgende wedstrijden geen punten haalt, zeggen we over jaren nog: “er had meer ingezeten, met dit elftal, met deze jongens”. Deze mannen, deze lichting verdient een prijs. Maar eerst op 11 mei as. van Quick Steps winnen, daarna zien we wel verder.

Reünie

U bent er toch bij? Vrijdag 26 april as. op onze reünie. KMD bestaat een dag later immers

80 jaar en  we geven een bescheiden feestje. Het weer maakt wel een omslag volgens de geleerden, maar dat mag de pret niet drukken. Het wordt hoe dan ook een mooie avond met vele mooie verhalen en veel oude bekenden. DJ Hennie vd Eijckel verzorgt net als in zijn beste discjockey dagen de muziek en het wordt erg gezellig. Later zeggen we “je had er bij moeten zijn”. Aanvang 19.00 uur.

Tic Tac Theo

Eigenlijk ben ik nog speler van de Veteranen, maar het is beter voor hen en voor mij dat ik niet mee doe. Ik bak er immers niets meer van en speel dit jaar hooguit op 15 juni met het KMD All Stars toernooi. Grote bewondering heb ik voor de rechtsback van de Veteranen Tic Tac Theo. Niet dat Theo nu zoveel Tic Tact, maar vanwege het feit dat je altijd op Theo kunt rekenen. Theo is er altijd, regelt de ballen, tic tact het wekelijkse verslag en is een verrekte aardige kerel. Eentje waar je er eigenlijk meer van moet hebben. Zo hebben we soms wel eens oude spullen over bij KMD. Theo weet daar als mr. Marktplaats wel raad mee en verkoopt voor KMD de hele boel. Uiteraard aan de hoogste bieder. Bedankt Theo.

Melanie

Ik heb het Hans vd Wetering nog niet gevraagd maar is zijn dochter Melanie vernoemd naar de zangeres die met Lay Down in 1970 een dikke nr. 1 hitsingle had? Afijn, het gaat hier natuurlijk om “onze Melanie” die namens KMD in het weekblad ELF staat. Een frissere verschijning hadden we niet kunnen verzinnen dan de speelster en reserve aanvoerster van dames 1 en de derde generatie Van de Wetering op KMD. U moet haar verhaal maar lezen, er zijn maar liefst 400 gratis exemplaren door de uitgever van het weekblad afgeleverd in de jeugdcommissie kamer, alwaar u een exemplaar kunt meenemen om lekker te lezen. Natuurlijk “het verhaal van Melanie” maar ook dat van andere bestuurders en coryfeeën van alle Westlandse clubs. Wat ben ik dan trots dat juist “onze Mel” er in staat.

All Stars

Niet vergeten; nu inschrijven voor het All Stars toernooi op 15 juni as. Niet alleen de voetballers maar ook de vrijwilligers/medewerkers die niet regelmatig voetballen kunnen die dag laten zien welk talent er verloren is gegaan of waarom ze juist niet-spelend lid zijn geworden. Ik hoop dat veel spelers van de  JO17 en JO19 zich ook inschrijven voor deze gezelligste KMD dag. Behalve dat De KMD band Piccolo Ma Potente een live optreden geeft, is het toch mooi om als jeugdspeler met een Jesse de Waard, een Michiel Jongerius, een bestuurslid (bijvoorbeeld Anton Wouters) of Dide van Adrichem in één team te spelen. Ik zeg doen!

Voetbal

Het zijn even rare weken, zonder programma, de komende twee weken. We zijn zelfs dicht op Koningsdag en een week later op 4 mei zal het ook niet druk zijn op ons sportpark.

KMD1 speelt pas weer op 11 mei as. thuis tegen Quick Steps. Hopelijk weer met Jesse de Waard en zeker met Vinnie Vrolijk en Arend Baljon.

U kunt wel 2e Paasdag op het Sportpark van Honselersdijk komen kijken naar onze JO19 dat om het Westlands Kampioenschap speelt.

Ik ga kijken naar Wesley, Boyd, Boy, Daan, Sidney, Twan, Brian en al die andere talenten van onze JO19 en ik hoop dat de blessure van “Magic Sam” meevalt en ook dat Cyrus weer snel inzetbaar is. Zoals ik al zei: we gaan mooie tijden tegemoet. Komt dat zien!

Maak er een mooie week van.

image1 image1
KMD in de kleedkamer KMD in de kleedkamer